صادرات کالا از پایانه مرزی بیله‌سوار ۵۱ درصد افزایش یافت

اردبیل - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: میزان صادرات کالا و بار از پایانه مرزی بیله‌سوار مغان در چهار ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال۵۱ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، کلیم‌الله وثوقی روز دوشنبه در بازدید از پایانه مرزی بیله‌سوار مغان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در چهار ماه سال گذشته ۱۶۵ هزار و ۵۱۱ تن کالا و بار از این پایانه صادر شده بود، افزود: در مدت مشابه سال جاری با افزایش ۵۱ درصدی ۲۵۱ هزار تن کالا و بار از پایانه مرزی بیله سوار صادر شده است.

وی اظهار کرد: این مقدار کالا و بار توسط توسط ۱۱ هزار و ۳۴۳ دستگاه کامیون از پایانه مرزی بیله‌سوار مغان صادر شده است.

وی محصولات کشاورزی شامل انواع میوه و سبزیجات، سیب زمینی، نمک، انواع شیشه، میلگرد و پروفیل، سنگ‌های ساختمانی و انواع کاشی را از جمله عمده کالاهای صادر شده ایرانی در این مدت ذکر کرد.

دبیر کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل استان اردبیل بیان کرد: در چهار ماه امسال همچنین ۱۰ هزار و ۳۱۰ تن کالا و بار توسط توسط ۵۰۰ دستگاه کامیون از پایانه مرزی بیله‌سوار وارد کشور شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۳ درصد افزایش داشته است.

وثوقی با اشاره به ترانزیت ورودی ۱۲۹هزار و ۷۸۹ تن کالا از پایانه مرزی بیله‌سوار اضافه کرد: این میزان کالا و بار توسط ۶ هزار و ۲۲ دستگاه کامیون به صورت ترانزیت ورودی وارد مرز بیله‌سوار شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل ادامه داد: در چهار ماه سال جاری ۲۴۵ هزار و ۲۹۳ تن کالا و بار توسط ۱۱هزار و ۳۰۹ دستگاه کامیون از مرز بیله‌سوار ترانزیت خروجی شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: از این میزان ۵۳ درصد کالاها توسط کامیون‌های ایرانی، ۴۰ درصد کالاها توسط کامیون‌های آذری، ۶ درصد کالاها توسط کامیون‌های ترکیه و یک درصد کالاها توسط کامیون‌های سایر ملیت‌ها ترانزیت خروجی شده است.

عضو شورای ترافیک استان اردبیل همچنین با اشاره به تردد ۵۱ هزار و ۳۸۹ دستگاه وسیله نقلیه اعم از پر و خالی از پایانه مرزی بیله‌سوار در چهار ماه امسال، افزود: از این تعداد ۲۷ هزار و ۲۰۳ دستگاه وسیله نقلیه وارد کشور و ۲۴ هزار و ۱۸۶ دستگاه نیز از کشور خارج شده است.

وثوقی با اشاره به اینکه در چهار ماه سال جاری ۵۰ هزار و ۳۳۵ دستگاه کامیون و بیش از هزار دستگاه اتوبوس از پایانه مرزی بیله‌سوار تردد کردند، بیان کرد: تردد وسیله نقلیه کامیون بیش از ۲۶ درصد و تردد اتوبوس ۴۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

وی اظهار کرد: با تلاش نهادهای مستقر در پایانه مرزی بیله‌سوار روند صادرات و واردات کالا در این پایانه عادی و روان است و انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی مناسب و تلاش مستمر شاهد تداوم افزایش صادرات از این پایانه مرزی در سال "جهش تولید با مشارکت مردم" باشیم.

بیله‌سوار مغان در ۱۶۵ کیلومتری شمال اردبیل و در همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است. گمرک و پایانه مرزی این شهرستان تنها گذرگاه فعال مرزی استان اردبیل است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha