۸ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۳۰
کد خبر: 85551923
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

تداوم ناکامی فرانسه در مدیریت المپیک ۲۰۲۴؛ قطع تاسیسات مخابراتی

تهران-ایرنا- «رویترز» با اشاره به گزارش روزنامه فرانسوی «لوپاریزین» و شبکه خبری فرانسوی زبان «بی اف ام تی وی» از قطع شدن کابل‌های برق در جنوب فرانسه توسط خرابکاران همزمان با برگزاری بازی‌های المپیک در این کشور خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از این رسانه انگلیسی، تاسیسات مخابراتی متعلق به شرکت‌های فرانسوی «اف اس آر» (SFR) و بویگ تلکام Bouygues Telecom (BOUY.PA) توسط خرابکاران تخریب شده است.

این گزارش افزود: گزارش‌ها حاکی از آن است که کابل‌های کابین‌های برق در جنوب فرانسه قطع شده‌اند و تاسیسات در منطقه میوز (Meuse )‌ و منطقه اوآز (Oise ) در نزدیکی پاریس تخریب شده‌اند. 

این در حالی است که روز جمعه گذشته، شبکه راه‌آهن پرسرعت فرانسه نیز مورد هدف قرار گرفته و تخریب شد. این خرابی باعث آشفتگی سفرها، ‌درست ساعاتی قبل از افتتاحیه المپیک پاریس شد.

در اثر تخریب شبکه ریلی فرانسه ترافیک حدود ۸۰۰ هزار مسافر با مشکلاتی مواجه شدند. لغو کامل برخی قطارها ۱۰۰ هزار مسافر را سردرگم و کلافه کرد.

از سوی دیگر رویترز گزارش داد، وزیر کشور فرانسه از دستگیری یک فرد چپگرای افراطی مرتبط با این پرونده خبر داد. این اولین دستگیری علنی پس از حمله خرابکارانه اخیر ساعاتی قبل از آغاز مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک صورت گرفت.

وزیر کشور فرانسه پیشتر پس از بروز اختلال در سامانه حمل و نقل شبکه ریلی قطارهای سریع السیر کشورش، گروه‌های چپ‌های افراطی را مسئول احتمالی این خرابکاری اعلام کرده بود. وی گفته بود: این احتمال وجود دارد که چپ‌های افراطی پشت خرابکاری هفته گذشته شبکه ریلی SNCF (شرکت ملی راه‌آهن فرانسه) مراسم افتتاحیه بازی های المپیک قرار داشته باشند.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha