دمای هوا در استان مرکزی گرمتر می‌شود

۸ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۵۸
کد خبر: 85552015
دمای هوا در استان مرکزی گرمتر می‌شود

اراک - ایرنا - معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی گفت: دمای هوا در مناطق مختلف این استان در روزهای پایانی هفته جاری به طور محسوسی گرمتر می‌شود.

رضا مرادی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: از لحاظ دمایی بررسی‌ها نشان می‌دهد تا صبح فردا (سه‌شنبه) روند کاهشی است اما پس از آن بویژه در طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه مجددا بطور نسبتا محسوسی دمای هوا در مناطق مختلف افزایش می‌یابد.

وی بیان کرد: بررسی و تحلیل آخرین خروجی نقشه‌های پیش‌بینی حاکی از تقویت جریانات شرقی در بیابان‌های مرکزی کشور طی امروز (دوشنبه) است که موجب افزایش پتانسیل خیزش و انتقال گردوخاک از این نواحی به استان در برخی ساعات بویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب می‌شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: این شرایط با شدت کمتر در ساعاتی از فردا (سه‌شنبه) نیز تداوم دارد و 💨همچنین سرعت وزش باد در برخی مناطق استان مرکزی بویژه مناطق شمال و نوار شرق استان طی ساعاتی از بعدازظهر امروز (دوشنبه) و ساعات شب نسبتا شدید است که می‌تواند منجر به خیزش گردوخاک محلی در مناطق مستعد بویژه مناطق حاشیه تالاب میقان شود.

مرادی عنوان کرد: در این راستا روز گذشته (یکشنبه) هشدارسطح زرد شماره ۲۶ هواشناسی استان برای وزش باد و گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و افزایش شاخص آلودگی هوا صادر شده است.

۲۶۲ و نیم میلیمتر بارندگی در سال زراعی جاری (اول مهرماه امسال) تاکنون در استان مرکزی به ثبت رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha