تداوم گرد و خاک در استان مرکزی

۱۷ تیر ۱۴۰۳، ۱۱:۰۵
کد خبر: 85532088
تداوم گرد و خاک در استان مرکزی

اراک - ایرنا - معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی گفت: بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی وضع هوا بیانگر تداوم وزش باد نسبتا شدید تا شدید تا فردا (دوشنبه) در بیابان‌های مرکزی کشور و مناطقی از استان است که سبب خیزش و انتقال گردوخاک از این مناطق به استان مرکزی می‌شود.

رضا مرادی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: همچنین خیزش گردوخاک محلی از مناطق مستعد استان مرکزی از جمله مناطق حاشیه تالاب میقان وجود دارد.

وی بیان کرد: بر این اساس روز گذشته هشدار نارنجی شماره ۱۱ اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی در خصوص کاهش بیشتر کیفیت هوا و افزایش شاخص آلودگی هوا در برخی از ساعات در حد ناسالم برای تمامی گروه‌های سنی از روز شنبه تا روز دوشنبه صادر شده است.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: بجز این طی امروز (یکشنبه) آسمان استان کمی تا قسمتی ابری و در ساعات بعدازظهر همراه با افزایش ابر و در برخی مناطق همراه با وزش باد نسبتا شدید پیش‌بینی شده است.

مرادی عنوان کرد: بررسی‌ها نشان دهنده تضعیف جریانات شرقی و پتانسیل انتقال گردوخاک به استان مرکزی از روز سه‌شنبه است اما به دلیل ماندگاری ذرات معلق همچنان وضعیت هوای استان را غبارآلود می‌کند.

اراک یکی از هشت کلانشهر آلوده کشور است که از ابتدای امسال تاکنون ۱۱ روز ناسالم در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha