پیگیری‌های ایرنا نتیجه داد؛ ابلاغ مصوبه خرید «اتوبوس سیار خونگیری» برای سمنان

سمنان - ایرنا - تامین «اتوبوس سیار خونگیری» جزو مصوبه‌های دور دوم سفر آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی و اعضای دولت سیزدهم به دیار دارالمرحمه با پیگیری‌های مسوولان و همپای آنان خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) استان سمنان تصویب و ابلاغ شد تا پاسخی به مطالبه مردمی باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ۴۹ سال پیش در چنین روزی یعنی نهم مرداد ۱۳۵۳ سازمان انتقال خون ایران با هدف سامان بخشیدن به وضع آشفته خون رسانی و به منظور ترویج فرهنگ اهدا، تهیه و تامین خون و فرآورده های سالم و مطمئن و رایگان برای رفع نیاز بیماران نیازمند به وجود آمد.

این روز تلنگری برای این است که حواسمان به هم‌نوعانمان باشد و در اهدای خون یاریگر باشیم و از جمله نیازهای سمنان برای یاریگری در اهدای خون تامین «اتوبوس سیار خونگیری» است که خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) استان سمنان در قالب تولید انواع فرآورده‌های خبری پیگیری موضوع را گام به گام با مسوولان دنبال کرد که از جمله محتواها در این زمینه می‌توان به «تامین اتوبوس خونگیری در قالب مصوبات سفر رییس جمهور به سمنان قرار گیرد»، «اتوبوس سیار خونگیری نیاز استانی که چهار شهرستان آن پایگاه انتقال خون ندارد»، «مدیرکل انتقال خون: استان سمنان نیازمند اتوبوس سیار خونگیری است»،«مدیرعامل سازمان انتقال خون: کشور به ۱۰۰ دستگاه اتوبوس خونگیری نیاز دارد» اشاره کرد.

مدیرکل انتقال خون استان سمنان روز سه‌شنبه با اشاره به پیگیری‌ها و تلاش‌های خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) استان سمنان در زمینه تامین «اتوبوس سیار خونگیری» گفت: این درخواست در فهرست مصوبه‌های دور دوم سفر شهید آیت الله رئیسی به این استان تصویب و ابلاغ شد.

پیگیری‌های ایرنا نتیجه داد؛ ابلاغ مصوبه خرید «اتوبوس سیار خونگیری» برای سمنان

محسن طاهریان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق مصوبه ابلاغ شده از سوی نهاد ریاست جمهوری، دولت سیزدهم ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای تامین «اتوبوس سیار خونگیری» و تجهیزات در سال ۱۴۰۳- ۱۴۰۴ تخصیص می‌یابد.

آیت الله سیدابراهیم رئیسی پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) به استان سمنان سفر کرد، شرکت در جشن احیای ۲۰۰ واحد راکد استان در دولت سیزدهم، افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی، جشن واگذاری زمین در قالب طرح جوانی جمعیت، و نشست «حل مساله» با محوریت تامین آب، فعالیت معادن و راه‌اندازی کارخانه‌های سهامی، از جمله برنامه های سفر ایشان به سمنان بود.

مدیرکل انتقال خون سمنان ادامه داد: مهدیشهر، آرادان، ایوانکی، سرخه، میامی و شهرک صنعتی سمنان، دارای حدود ۴۰ هزار جمعیت با داشتن شرایط اهدای خون، اما فاقد پایگاه انتقال خون است و راه‌اندازی «اتوبوس سیار خونگیری» این کمبود را جبران می‌کند.

پیگیری‌های ایرنا نتیجه داد؛ ابلاغ مصوبه خرید «اتوبوس سیار خونگیری» برای سمنان

مدیرکل انتقال خون استان سمنان گفت: سمنان از لحاظ وسعت هفتمین استان پهناور کشور است که این پراکندگی ضرورت داشتن «اتوبوس سیار برای خونگیری» در این استان را دوچندان می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، چهار پایگاه اهدای خون در شهرستان‌های گرمسار، سمنان، شاهرود و دامغان در استان سمنان فعال است و متقاضیان اهدای خون می‌توانند با مراجعه به این مراکز در نجات جان هم‌نوعان مشارکت کنند.

سمنان که به «دارالمرحمه» معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است که با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

این خطه از جانب شمال به استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود است؛ بر این پایه و به دلیل موقعیت جغرافیایی همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور، این استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

سمنان با برخورداری از ۲ هزار و ۱۶ کیلومتر راه در حوزه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، ۲ فرودگاه بین‌المللی در شهرستان‌های سمنان و شاهرود و ایستگاه راه‌آهن فعال که روزانه بیش از ۲۰ رام قطار از آن عبور می‌کند در زمینه حمل و نقل نیز اهمیت ویژه‌ای دارد؛ سالانه نزدیک به ۱۷ میلیون زائر با عبور از شهرستان‌های مختلف استان پهناور سمنان به زیارت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در مشهد مقدس می‌روند که به همین میزان مسافر عبوری در تصادفات در محورهای مواصلاتی استان زیاد است و همین موضوع ضرورت تامین خون در استان را دوچندان می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha