مرمت خانه گردشگری ارومیه به نیمه رسید/ نیاز ۱۵ میلیارد ریالی برای اتمام

ارومیه- ایرنا- معاون فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی گفت: پیشرفت فیزیکی مرمت خانه گردشگری ارومیه به ۵۰ درصد رسیده و فعالیت در آن همچنان ادامه دارد.

داوود فرازی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون حدود ۱۰ میلیارد ریال برای مرمت خانه گردشگری در ارومیه که از بناهای تاریخی این شهر به شمار می رود، هزینه شده است.

وی اظهار کرد: برای به سرانجام رسیدن و اتمام مرمت این بنا نیز ۱۵ میلیارد ریال دیگر نیاز است.

معاون فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی ادامه داد: هدف از مرمت خانه گردشگری، احیای جداره تاریخی، پیوستگی نماها و بخشی از این بناست که از بین رفته بود.

فرازی اضافه کرد: احیای جداره های تاریخی در محور خیابان امام (ره) و ایجاد پیوستگی در بافت تاریخی از جمله اهدافی است که میراث فرهنگی استان دنبال می کند.

وی گفت: از آنجایی که خانه گردشگری در بافت تاریخی ارومیه قرار دارد، نما و جداره آن براساس الگوی معماری ایرانی اسلامی خواهد بود.

وی افزود: پس از پایان مرمت این بنا، کاربری فرهنگی برای آن تعربف می شود.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی بر ساماندهی و احداث مجموعه یادمان شمس تبریزی در خوی نیز تاکید کرد و گفت: عملیات اجرایی سایت موزه جنگ چالدران و ساماندهی و توسعه موزه باستان شناسی ارومیه از برنامه های مرمتی دیگر اداره کل است.

مرمت خانه گردشگری ارومیه به نیمه رسید/ نیاز ۱۵ میلیارد ریالی برای اتمام

به گزارش ایرنا، موزه مردم شناسی ارومیه، راسته سنگتراشان بازار ارومیه، راسته میرهاشم، مسجد سیدالشهدا (ع) خوی، حمام تاریخی قبان شاهین دژ،حمام تاریخی باروق،حمام تاریخی محمود آباد،پل میرزا رسول میاندوآب، موزه مردم شناسی مهاباد،پل تاریخی میمند نقده،بخشی از قره کلیسای چالدران و بافت تاریخی ماکو از دیگر آثار تاریخی مرمت و ساماندهی شده درسال گذشته به شمار می روند.

آذربایجان غربی دارای بیش از یک و ۸۰۰ اثر تاریخی ثبت ملی و جهانی شده است که قره کلیسای چالدران،تخت سلیمان تکاب،آیین مذهبی قره کلیسای چالدران و کاروانسرای شاه عباسی خوی از جمله آثار تاریخی قرار گرفته در فهرست جهانی یونسکو هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha