هاشمی: هیچگونه نگرانی بابت میزبانی بازی‌های آسیایی ناشنوایان نداریم

تهران- ایرنا- وزیر ورزش و جوانان گفت: بازی‌های آسیایی ناشنوایان تامین اعتبار شده‌ و هیچگونه نگرانی بابت برگزاری این رویداد نداریم.

به گزارش عصر دوشنبه ایرنا، کیومرث هاشمی در حاشیه بازدید از اردوهای ملی‌پوشان تیم‌های ناشنوایان، اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ای که از قبل اعلام شده، تهران در پاییز امسال میزبان بازی‌های آسیایی ناشنوایان خواهد بود. هنوز تعداد رشته‌ها قطعی نشده ولی تا بدین لحظه ۱۵ رشته در بخش آقایان و ۹ رشته در بخش بانوان برگزار خواهد شد.برای برگزاری بازی‌های آسیایی ناشنوایان تامین اعتبار کرده‌ایم و هیچگونه نگرانی بابت برگزاری این رویداد نداریم.

وی افزود: ورزشکاران این قشر نیاز به توجه بیشتری دارند. مجموعه‌ ورزشی که اکنون در اختیار آنان بوده، قدیمی است که باید تعمیرات و بازسازی صورت بگیرد و این موضوع در دستور کار قرار گرفته است. توقعات این دوستان زیاد نیست و ما نباید کوتاهی بکنیم. در بحث اشتغال،‌ پاداش و خوابگاه نکاتی را مطرح کردند و قرار شد این موضوعات پیگیری شود. این مجموعه یک ساختمان قدیمی است و باید فازبندی شود و مرحله به مرحله پیش برود.

هاشمی تصریح کرد: برای میزبانی این رویداد، از مجموعه امکاناتی که در کشور وجود دارد استفاده خواهیم کرد. باید همه کمک کنیم تا این میزبانی به بهترین شکل ممکن صورت بگیرد.

وزیر ورزش در خصوص بدهی فدراسیون ناشنوایان، خاطرنشان کرد: ما مسئول بدهی‌ها نیستیم و فدراسیون خودش متولی کار است. وزارت ورزش کمک دهنده است. این فدراسیون مجموعه کاملی دارد که از آن باید استفاده شود. اعتبارات سال جاری برای این فدراسیون را تخصیص داده‌ایم. در مجموع باید همگی کمک کنیم تا شرایط این فدراسیون بهبود پیدا کند.

وی در واکنش به ناراحتی ورزشکاران ناشنوا در مورد عدم پاسخگویی کمیته المپیک و پارالمپیک به ورزشکاران این قشر، بیان کرد: این قشر مسابقات و رقابت‌های مخصوص به خود را داشته و المپیک خاص خود را دارند. این فدراسیون در هر صورت جز کمیته المپیک و پارالمپیک نیست و این موضوع به وزارت ورزش و جوانان مربوط می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha