بازدید رییس کل دادگستری از زندان ارومیه موجب آزادی چهار زندانی شد

ارومیه- ایرنا- رییس کل دادگستری آذربایجان غربی به همراه دادستان و هیات همراه حضوری پنج ساعته از زندان ارومیه داشتند که در آن دستور آزادی چهار نفر از واجدان شرایط آزادی را صادر شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ناصر عتباتی امروز، دوشنبه ابتدا به بخش مراقبت الکترونیک زندان رفته و در جریان چگونگی استفاده زندانیان از پابند الکترونیک قرار گرفت.

سپس در کانون اصلاح و تربیت حاضر شده و ضمن بازدید از بخش‌های مختلف آن با مددجویان گفت و گو و مشکلات آنها را شنید و دستورات لازم را صادر کرد.

بند نسوان بخش بعدی قرار بازدید رییس کل دادگستری آذربایجان غربی بود.

در حین بازدید بود که ۲ نفر خیلی خوشحال تر به نظر می‌رسیدند و دلیل آن هم هدیه ای بود که عتباتی به آنها هدیه کرد.

۲ نفری که پس از گفتن حرف دلشان و بررسی لحظه‌ای همراهان رییس کل دادگستری، واجد شرایط آزادی معرفی شدند و همین سبب شد که زندانیان برای سلامتی مدیران بازدید کننده صلوات نثار کنند.

بازدید رییس کل دادگستری از زندان ارومیه موجب آزادی چهار زندانی شد

دوستان آن ۲ زندانی هم بیشتر خوشحال بودند که رفیق زندانی‌شان قرار است به نزد خانواده‌هایشان بازگردند؛ حال پس از رفتن مدیران قضایی قرار است مراسم خداحافظی نیز برپا کنند.

عتباتی پس از بازدید بند نسوان به سمت کارگاه ها و بخش تولیدی در زندان ارومیه رفت، بخش که خیلی متفاوت از آنچه که فکر می کنیم هست چرا که از نانوایی و کیک پزی گرفته تا نبات سازی و شلوار دوزی و فرش بافی نیز به چشم می‌خورد.

برخی از زندانیان استادکار منبت کاری و برخی نیز هنرهای دیگری می دانند که در این کارگاه با ساخت و تولید هنرهای دستی خود گوشه چشمی به نظام اقتصادی خانواده‌هایشان در بیرون از زندان دارند.

کارگاه‌های فرش‌بافی و خیاطی مقصد بعدی در این بازدید است تا در آن به پای صحبت‌های برخی از مددجویان بنشینند.

دستوراتی هم همانجا از سوی عتباتی به درخواست‌های زندانیان صادر شد و همین اتفاقات کوچک باعث شادی زندانیان می‌شد.

مهد کودک مخصوص فرزندان مادرانی که محبوس بودند نیز مسیر بعدی است که عتباتی و مجیدی دادستان مرکزی آذربایجان غربی را مجاب به بازدید از آنجا کرد تا از کم و کیف خدمت رسانی واقعی اطلاع یابند.

بازدید رییس کل دادگستری از زندان ارومیه موجب آزادی چهار زندانی شد

برنامه بعدی رییس کل دادگستری آذربایجان غربی و همراهان به مقصد کارگاه‌های حرفه آموزی و اشتغال بنیاد تعاون بود که زندانیان در این بخش شامل کارگاه فرش‌بافی، خیاطی، شیرینی پزی، نجاری، مبل سازی و نانوایی هستند چراکه حرفه آموزی و مهارت آموزی حتی در زندان هم پویایی خود را دارد و اتفاقا زندانیان بسیاری در این کارگاه‌ها مشغول کار و حرفه آموزی هستند.

عتباتی و همراهان در ادامه بازدید در بندهای مختلف زندان مرکزی ارومیه حضور یافتند و در داخل بندها با زندانیان صمیمانه دیدار و به درخواست بیش از ۱۳۰ نفر از آنها رسیدگی و دستورات لازم را صادر کردند.

دستوراتی که شامل ۲ آزادی دیگر شد؛ اتفاقی که لبخند خیلی ها و خوشحالی چهار زندانی و خانواده آنان را فراهم کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha