۸ مرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۵۶
کد خبرنگار: 5593
کد خبر: 85552264
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

حماس: نتانیاهو به استراتژی وقت‌کُشی در مذاکرات بازگشته است

تهران- ایرنا- جنبش حماس با اشاره به شروط و خواسته‌های جدید نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مذاکرات غیرمستقیم، اعلام کرد که وی استراتژی وقت‌کُشی را ازسر گرفته است.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه المیادین، جنبش حماس امروز (دوشنبه) در واکنش به دیدارهای این مقام صهیونیستی با نمایندگان آمریکا، مصر و قطر در رُم پیرامون توافق آتش‌بس در نوار غزه، تأکید کرد که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به دنبال وقت‌کُشی است.

این جنبش افزود: آنچه از طریق میانجی‌ها درباره نتایج دیدار در رُم شنیده‌ایم، نشان می‌دهد که نتانیاهو بار دیگر به استراتژی وقت‌کُشی و طفره رفتن بازگشته است.

حماس تصریح کرد: نتانیاهو خواسته‌ها و شروط جدیدی را مطرح و از طرح قبلی که بخشی از طرح جو بایدن بود، عقب‌نشینی کرده است.

پیش از این شبکه کان رژیم صهیونیستی گزارش داد که سفر «دیوید بارنیا» رئیس دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) به رم برای دیدار با نمایندگان آمریکا، مصر و قطر جهت گفت وگو در مورد توافق آتش‌بس و مبادله اسرا هیچ نتیجه‌ای در پی نداشته است.

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد که مذاکرات رئیس موساد درباره توافق مبادله اسرا در رم حدود ۲ ساعت طول کشید و مقامات صهیونیست در پایان این مذاکرات گفتند که بسیار بدبین هستند و ارزیابی این است که پاسخ حماس به پیشنهاد توافق مبادله اسرا منفی خواهد بود.

به گزارش ایرنا، با گذشت نزدیک به ۱۰ ماه از عملیات طوفان الاقصی و اسارت شماری از صهیونیست‌ها به دست مقاومت فلسطین در نوار غزه، رژیم اسرائیل با وجود تجاوز گسترده به این منطقه نه تنها نتوانسته اسرای یادشده را آزاد کند، بلکه شمار زیادی از آنها در حملات هوایی و توپخانه‌ای این رژیم به مناطق مختلف نوار غزه، کشته شده‌اند.

مخالفت نخست وزیر رژیم صهیونیستی با آتش بس در نوار غزه، امکان دستیابی به توافق برای آزادی اسرای صهیونیست در مقابل آزادی اسرای فلسطینی از زندان‌های این رژیم را سلب کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha