باند سارقان با ۵۸ فقره سرقت در آذربایجان شرقی منهدم شد
عکس آرشیوی است

تبریز- ایرنا- رئیس پلیس آگاهی آذربایجان شرقی از دستگیری اعضای باند ۲ نفره سارقان غیربومی با ۵۸ فقره سرقت در شهرستان‌های استان خبر داد.

به گزارش ایرنا، سرهنگ محمدتقی سلطانی روز دوشنبه در تشریح این خبر اظهار کرد: به دنبال وقوع چند فقره سرقت منزل در شهرستان‌های استان، موضوع شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ویژه کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پس از بررسی محل‌های وقوع سرقت، اقدامات علمی و جمع آوری سرنخ‌های موجود در صحنه‌های سرقت در نهایت رد پای باندی ۲ نفره را در این سرقت‌ها به دست آورده و با شناسایی هویت اصلی آن‌ها دریافتند که این افراد جزو سارقان سابقه دار غیربومی هستند که اقدام به سرقت در شهرستان‌های سطح استان می‌کنند.

وی اضافه کرد: تحقیقات در این خصوص ادامه داشت تا با رصد هوشمندانه و اخذ نیابت قضایی و اعزام کارآگاهان به یکی از استان‌های مرکزی مخفیگاه متهمان شناسایی و در عملیاتی ضربتی هر ۲ متهم دستگیر شدند.

سلطانی گفت: متهمان در تحقیقات انجام گرفته به ۵۸ فقره سرقت منزل معترف شدند که بنا به نظریه کارشناسان ارزش اموال مسروقه ۱۶۰ میلیارد ریال برآورد شده و در نهایت به همراه پرونده جهت ادامه دادرسی به مرجع قضایی معرفی و با صدور قرار تامین کیفری متناسب روانه زندان شدند.

وی با بیان اینکه تلاش برای دستگیری دیگر اعضای این باند توسط کارآگاهان ادامه دارد، نقش مردم در پیشگیری از وقوع سرقت را بسیار مهم قلمداد کرد و گفت: توجه به هشدارها و توصیه‌های پلیس می‌تواند از وقوع بسیاری از سرقت‌ها جلوگیری کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha