۸ مرداد ۱۴۰۳، ۲۰:۴۵
کد خبر: 85552378
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مرودشتی‌ها در صورت مواجهه با گونه نادر خرس قهوه‌ای خویشتندار باشند

شیراز-ایرنا- طی روزهای اخیر گزارش هایی از نزدیک شدن گونه های خرس قهوه ای به برخی از باغهای شهرستان مرودشت منتشر شده که مسوولان محیط زیست از باغداران خواسته اند با رافت و مهربانی با این گونه کمیاب برخورد کنند و خویشتندار باشند.

به گزارش ایرنا، در پی فرارسیدن فصل داغ تابستان و گرمای بی سابقه امسال و نیاز تامین آب و غذا، تعدادی از خرس‌های قهوه ای از ارتفاعات به سمت باغات و مزارع روستاهای شهرستان مرودشت حرکت کرده و در اثر استفاده از محصولات باغی باعث خسارت به تعدادی از باغات نیز شده‌اند.

تعدادی از روستاهای مرودشت به ویژه روستاهای حاجی آباد و دشتک به عنوان کانون حضور خرس قهوه ای در این شهرستان شناخته شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مرودشت در این باره به ایرنا گفت: با توجه به فرارسین فصل گرما و نیاز غذاو آب، حیات وحش از جمله خرس قهوه ای از ارتفاعات برای آشامیدن آب و غذا به اراضی کشاورزی، باغات و منابع آبی چشمه وآبشخورها نزدیک می شوند.

یوسف حسنی افزود: این گونه ها پس از رفع نیاز غذایی وآبی به زیستگاه خود برمی گردند، پس باید تلاش کنیم شرایط را طوری مهیا کنیم تا آسیبی به حیات وحش وارد نشود و با سپری شدن فصل گرما شرایط مناسبی برای زیست بهترحیات وحش فراهم شود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست مرودشت اضافه کرد: از اهالی مرودشت و دوستداران محیط زیست درخواست می کنم از اتراق دام و چادرهای عشایری و حضور سگهای گله در نزدیکی منابع آبی و آبشخورها ممانعت کنند و مسیر عبور حیات وحش و راههای در نظر گرفته شده در جاده های اصلی، بزرگراهها و راه آهن را مسدود نکنند تا حیات وحش بتوانند از آن مسیرها عبور کرده و با وسایل نقلیه برخورد نکنند.

مسوول محیط زیست این شهرستان از باغداران خواست در صورت خسارت احتمالی حیات وحش به باغات و محصولات کشاورزی به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مراجعه و یا با شماره ۱۵۴۰ تماس بگیرند.

شهرستان مرودشت در فاصله ۴۵ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha