۸ مرداد ۱۴۰۳، ۲۱:۰۶
کد خبرنگار: 5504
کد خبر: 85552385
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مخالفت قاهره با هر گونه تهدید علیه ثبات و امنیت لبنان

تهران- ایرنا- وزیر امور خارجه مصر امروز (دوشنبه) در واکنش به تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه لبنان اعلام کرد کشورش با هر گونه تهدیدی علیه ثبات لبنان مخالف است.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های مصری، «بدر عبدالعاطی» با اظهار نگرانی درباره تنش کنونی بین حزب الله و رژیم صهیونیستی و تأثیرات احتمالی آن بر امنیت و ثبات لبنان گفت قاهره با هر گونه تهدید علیه ثبات و امنیت لبنان و شهروندانش مخالف است.

موضع گیری وزیر امور خارجه مصر درباره لبنان در حالی انجام می‌گیرد که شامگاه شنبه منطقه مجدل شمس در بلندی‌های اشغالی جولان هدف موشک قرار گرفت که در پی آن ۱۲ نفر کشته و شمار دیگری زخمی شدند.

در پی این حمله، رسانه‌ها و مقامات رژیم صهیونیستی، حزب‌الله لبنان را عامل آن معرفی کردند، اما حزب‌الله در بیانیه‌ای اعلام کرد که هیچ ارتباطی با حمله مجدل شمس ندارد.

برخی منابع رسانه‌ای نیز فاش کردند که علت حادثه مجدل شمس در جولان اشغالی، موشک ضدهوایی ارتش رژیم صهیونیستی بوده که به یک ورزشگاه فوتبال اصابت کرده است.

وزارت امور خارجه سوریه نیز روز یکشنبه در بیانیه‌ای حمله به مجدل شمس را اقدامی از سوی رژیم صهیونیستی با هدف توجیه گسترش دادن دامنه تجاوزگری خود در منطقه دانست.

وزارت خارجه اردن هم هشدار داد که تشدید تنش در جنوب لبنان می‌تواند درگیری‌ها را به سمت یک جنگ منطقه‌ای فراگیر سوق دهد.

سفیان القضات سخنگوی رسمی وزارت خارجه اردن بر اهمیت حمایت از امنیت، ثبات و حفظ جان ملت لبنان تأکید کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha