مدیرعامل کارخانه قند بیستون: تعهد خرید چغندر از کشاورزان به‌ طور کامل محقق شد

کرمانشاه- ایرنا- مدیرعامل کارخانه قند بیستون اعلام کرد این کارخانه به تعهد خود در خرید چغندر قند از کشاورزان سرپل ذهاب و قصر شیرین عمل و حدود ۷۰ تا ۷۵ هزار تن خریداری کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بهرام رمضانی عصر دوشنبه در نشست خبری اظهار کرد: برخی کارخانه‌ها در استان‌های دیگر تعهدات خرید چغندر قند را نادیده گرفته‌اند و در نتیجه چغندر مازاد روی دست کشاورزان باقی مانده است.

وی افزود: عدم رعایت الگوی کشت باعث ناترازی در تولید شده است و ما نیز الزامی برای خرید چغندر قند از کشاورزان این منطقه نداشتیم اما به دلیل نگرانی از وضعیت کشاورزان و جلوگیری از ضرر آن‌ها، تصمیم گرفتیم تمامی چغندر تولیدی را خریداری کنیم.

مدیرعامل کارخانه قند بیستون تأکید کرد: تا امروز ۲۲۱ هزار تن چغندر از کشاورزان تحویل گرفته شده و بر اساس پیش‌بینی‌ها این میزان به ۲۳۰ هزار تن خواهد رسید که این مقدار بیشترین مصرف کارخانه قند بیستون طی ۱۰ سال گذشته بوده است.

مدیرعامل کارخانه قند بیستون: تعهد خرید چغندر از کشاورزان به‌ طور کامل محقق شد

رمضانی به مشکلات ناشی از کاشت بی‌رویه چغندر قند در استان اشاره کرد و گفت: عدم شناسایی مصرف کننده نهایی کشاورزان را گرفتار کرده است؛ ضمن اینکه اورهال کارخانه برای آماده‌سازی کشت پاییزی حداقل به یک ماه و نیم زمان نیاز دارد اما با دریافت این حجم از چغندر، عملیات تعمیر کارخانه با چالش روبرو شده است.

وی همچنین به افتتاح تصفیه‌خانه جدید این کارخانه اشاره کرد و گفت: عملیات اجرایی این تصفیه‌خانه با صرف ۱۰۰ میلیارد ریال انجام شده و به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

رمضانی از پرداخت ۱۰۰ درصدی مطالبات کشاورزان خوزستانی و ۷۰ درصدی مطالبات کشاورزان سرپل ذهابی خبر داد و افزود: هیچ مشکلی برای پرداخت باقی‌مانده مطالبات کشاورزان سرپل ذهابی وجود ندارد و این مطالبات به زودی پرداخت خواهد شد.

وی اضافه کرد: بر اساس پیش‌بینی‌ها، امسال در کشت بهاره حدود ۱۰ هزار هکتار چغندر در زمین‌های زراعی کشت شد.

مدیرعامل کارخانه قند بیستون ادامه داد: تعهد کارخانه قند اسلام‌آباد تحویل سه هزار تن و تعهد کارخانه قند بیستون تحویل هفت هزار تن از این میزان است؛ البته، اگر کارخانه دیگری برای خرید چغندر قند به استان وارد نشده و چغندر تولیدی به خارج از استان ارسال نشود، به تعهدات خود عمل خواهیم کرد.

کارخانه قند بیستون در شهر بیستون و یک کیلومتری محوطه اثر جهانی بیستون قرار گرفته و در سال ۱۳۴۰ توسط متخصصان آلمانی ساخته شده است.

اکثر ماشین‌آلات و دستگاه‌های آن متعلق به شرکت «سالز گیتر» آلمان است. این کارخانه با پرسنلی ۵۰۰ نفره روزانه ظرفیت ۳ هزار تن چقندر را برای فرایند تبدیل به شکر پذیرش دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha