۸ مرداد ۱۴۰۳، ۲۱:۴۷
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 85552422
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

وزیر خارجه آمریکا بر جلوگیری از تشدید درگیری‌ میان اسرائیل و حزب الله تاکید کرد

نیویورک – ایرنا- آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در گفتگو با اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم اسرائیل بر تعهد واشنگتن نسبت به امنیت تل آویو و در عین حال بر اهمیت جلوگیری از تشدید درگیری ها با حزب الله لبنان و تلاش ها برای دستیابی به راه حل دیپلماتیک تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی گفت که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه، امروز با اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم اسرائیل گفتگو کرد و برای کشته شدگان روستای مجدل شمس تسلیت گفت و برای مجروحان آرزوی شفای عاجل کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا در این گفتگوی تلفنی «بر تعهد قاطعانه ایالات متحده به امنیت اسرائیل» در برابر آنچه آن را « تهدیدات سازمان های تروریستی مورد حمایت ایران از جمله حزب الله » خواند، تاکید کرد.

بلینکن بر اهمیت جلوگیری از تشدید درگیری ها تاکید کرد و در مورد تلاش ها برای دستیابی به یک راه حل دیپلماتیک برای اجازه دادن به شهروندان دو طرف مرز بین اسرائیل و لبنان به خانه های خود گفتگو کرد.

بلینکن وهرتزوگ همچنین در مورد تلاش های کنونی برای دستیابی به آتش بس در غزه و تضمین آزادی گروگان ها گفتگو کردند.

وزیر امور خارجه دولت بایدن بر تعهد ایالات متحده آمریکا برای تامین صلح و ثبات پایدار در منطقه تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، شامگاه شنبه منطقه مجدل شمس در بلندی‌های اشغالی جولان هدف موشک قرار گرفت که در پی آن ۱۲ نفر کشته و شمار دیگری زخمی شدند. در پی این حمله، رسانه‌ها و مقامات اسرائیل، حزب‌الله لبنان را عامل آن معرفی کردند اما حزب‌الله در بیانیه‌ای اعلام کرد که هیچ ارتباطی با حمله مجدل شمس ندارد.

برخی منابع رسانه‌ای نیز فاش کردند که علت حادثه مجدل شمس در جولان اشغالی، موشک ضدهوایی ارتش رژیم اسرائیل بوده که به یک ورزشگاه فوتبال اصابت کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha