۹ مرداد ۱۴۰۳، ۷:۳۲
کد خبرنگار: 924
کد خبر: 85552549
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خرید تضمینی گندم در آذربایجان شرقی به ۲۳۵ هزار تن رسید

تبریز - ایرنا - رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی از خرید بیش از ۲۳۵ هزار تن گندم در استان تا پایان روز هشتم مرداد ماه امسال خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان، اکبر فتحی اعلام کرد: این میزان گندم توسط اداره کل غله و خدمات بازرگانی و تعاون روستایی استان خریداری شده است که شاهد افزایش ۳۰ درصدی خرید تضمینی گندم نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم.

وی همچنین از خرید نزدیک ۹ هزار تن گندم بذری در استان خبر داد و گفت: تعداد ۶۵ مرکز خرید گندم در آذربایجان شرقی فعال است و گندم تولیدی کشاورزان زحمتکش را دریافت می‌کنند.

پرداخت وجه گندم کاران استان آغاز شد

وی افزود: مجموع مطالبه گندم کاران استان تا به امروز ۴۰ هزار میلیارد ریال است که پرداخت مطالبات کشاورزان مناطق گرم استان از امروز آغاز شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی افزود: از مجموع سطح اراضی کشت گندم استان تاکنون‌ ۲۲۷ هزار هکتار شامل ۲۰۰ هزار هکتار گندم دیم و ۲۷ هزار هکتار گندم آبی برداشت شده است.

وی گفت: گندم صدرا، هشترود، باران، آذر۲ ، آفتاب، کوهدشت و دهدشت برای گندم دیم و ارقام پیشگام، سالار، حیدری و میهن برای گندم آبی از جمله ارقام جدیدی هستند که به گندمکاران استان معرفی شده و بر اساس توصیه‌های کارشناسان شناسانده شده‌ است.

فتحی افزود: توصیه‌های کارشناسی و علمی کارشناسان به کشاورزان به خصوص در موضوع میزان کود و سم، زمان برداشت محصول و نحوه استفاده صفر تا صد از کمباین و سایر موارد لازم موجب افزایش حجم تولید در آذربایجان شرقی شده است.

۴۰۸ هزار هکتار اراضی دیم و ۵۸ هزار اراضی آبی کشت گندم در استان آذربایجان شرقی وجود دارد .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha