هوای چهارمحال و بختیاری برای گروه‌های حساس ناسالم  است

شهرکرد- ایرنا-مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری گفت: براساس بررسی شاخص‌ها، هوای این استان در روز سه‌شنبه نهم مردادماه برای گروه‌های حساس ناسالم است

به گزارش ایرنا، سعید یوسف‌پور روز سه‌شنبه افزود: با قرار گرفتن شاخص کیفیت هوای چهارمحال و بختیاری روی عدد ۱۲۵ روز ۹ مردادماه هوای استان در وضعیت «ناسالم برای گروه‌های حساس» قرار گرفت.

به گفته وی، آلاینده شاخص هوای استان در ۹ مردادماه ساعت ۶:۱۰ به گونه‌ای است که «میزان غلظت ذرات معلق تا قطر ۲.۵میکرون» برابر با ۵۰ میکروگرم در مترمکعب و «میزان غلظت ذرات معلق تا قطر ۱۰ میکرون» برابر با ۱۳۵میکروگرم بر مترمکعب است.

یوسف‌پور افزود: بر اساس شاخص کیفی هوا (۱۲۵) هوای چهارمحال و بختیاری امروز ۹ مرداد ماه در شرایط « ناسالم برای گروه‌های حساس» قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، در شبانه‌روز گذشته بیشینه دما در اردل به ۴۱ درجه و در ایستگاه سامان به ۳۹ درجه سانتی‌گراد رسید که در نوع خود رکوردشکنی بود.

همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ایستگاه‌های مالخلیفه و بازفت با ۴۲ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین ایستگاه‌های استان گزارش شد و دما در شهرکرد نیز به ۳۹ درجه رسید که یکی از گرم‌ترین روزهای تابستان امسال ثبت شد و تا پایان هفته آسمان استان صاف در ساعات بعدازظهر همراه با افزایش ابر و وزش باد است.

روز گذشته ۲ نفر در استان برا اثر گرمازدگی راهی مراکز درمانی شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha