۹ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۲۸
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 85552632
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سهم صفر خراسان‌شمالی از گردش مالی فروشگاه‌های زنجیره‌ای

بجنورد-ایرنا- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی خواهان گردش مالی فروشگاه های زنجیره ای در داخل استان شد و گفت: این فروشگاه ها سود بسیار خوبی حاصل می کنند و باید گردش مالی آنان در استان هزینه شود.

حسین حاجی بگلو روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: گردش حساب این فروشگاه ها در تهران و افزایش تعداد آنان و عدم گردش مالی در استان باعث دغدغه ها و گلایه مندی هایی بسیاری شده است.

وی با اشاره به گلایه بسیاری از کسبه استان نسبت به وجود این فروشگاه و بی رونقی بازار آنان به نسبت گذشته افزود: درآمدزایی کسبه با وجود رشد قارچ گونه این فروشگاه ها کمتر ولی منجر به تعطیلی هیچ واحد صنفی نشده و این موضوع در کمیته تنظیم بازار مطرح و در اسرع وقت نسبت به آن پیگیری های لازم انجام شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی اضافه کرد: تمام مجوزهای فروشگاه های زنجیره ای از تهران دنبال می شود که به صورت نمایندگی در استان فعالیت دارند، قانون است و نمی توانیم الزامی بر فعالیت و عدم فعالیت آنان داشته باشیم.

وی ادامه داد: اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان در حوزه گران فروشی، احتکار و عرصه خارج از شبکه با آنان برخورد می کند و هفته گذشته چند پرونده تخلف برای آنان تشکیل شده است.

حاجی بگلو در خصوص رفع دغدغه کسبه استان نسبت به فعالیت و رشد قارچ گونه این فروشگاه ها تاکید کرد: موضوعات مربوطه در کمیته تنظیم بازار مطرح شده و قرار است با مسئولان و دعوت از نمایندگی های آنان جلسه ای برگزار شود تا مسائل و مشکلات مزبور رفع شود.

وی با بیان اینکه درآمد خواروبار فروشی ها استان با وجود این فروشگاه ها نسبت به گذشته کم تر شده است بیان کرد: ۳۴ هزار واحد صنفی در کل استان فعالیت دارند که از این تعداد سه هزار و ۵۰۰ واحد خوار و بار فروش و از این تعداد ۱۰ درصد خرده فروش هستند.

به گفته وی یکصد غرفه فروشگاه زنجیره ای در کل استان خراسان شمالی فعالیت دارند.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در نواحی روستایی زندگی می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha