رانش زمین در کرالای هند، بیش از ۴۰ کشته و ده‌ها مفقود برجای گذاشت

تهران- ایرنا- رسانه‌های هندی گزارش دادند بر اثر رانش زمین در منطقه ویاناد ایالت کرالا در جنوب غربی هند، دست‌کم ۴۰ نفر جان خود را از دست دادند و بسیاری نیز مفقود هستند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری ایندین اکسپرس، پس از رانش گسترده زمین در نواحی تپه‌ای نزدیک مپادی در ناحیه وایاناد کرالا در صبح امروز (سه‌شنبه)، دست‌کم ۴۰ جنازه پیدا شده و چندین نفر نیز همچنان مفقودند. سازمان مدیریت بلایای طبیعی ایالت کرالا (KSDMA) تیم‌های آتش‌نشانی و نیروهای ملی واکنش به بحران (NDRF) را به منطقه آسیب‌دیده فرستاده است و به نظر می‌رسد جمعیت زیادی در منطثه بحران زده گرفتار شده اند.

بارش شدید باران مانع از انجام عملیات امداد و نجات شده است. مقامات بیم آن را دارند که بسیاری از مردم در مسیر رودخانه چالیار که به منطقه نیلامبور در مالاپورام می‌ریزد، ناپدید شوند.

در همین حال، چندین خانه، مغازه و وسیله نقلیه زیر آوار مدفون شده‌اند. یک پل، منتهی به محل حادثه منفجر شده که تلاش‌های نجات را پیچیده‌تر کرده است.

پینارایی ویجایان ، نخست وزیر ایالتی، اطمینان داده است که برای ساخت یک پل موقت، نجات مردم با بالگرد و ایجاد تمهیدات لازم در محل حادثه، از ارتش هند کمک خواهدگرفت.

رانش زمین در کرالای هند، بیش از ۴۰ کشته و ده‌ها مفقود برجای گذاشت

اداره هواشناسی هند هشدار داده است که فعالیت‌های شدید سامانه بارشی در کرالا به احتمال زیاد تا ۲۴ ساعت آینده ادامه خواهد داشت، به ویژه در کرالای مرکزی تا شمالی که منطقه بحران زده به شمار می‌آید.

نارندرا مودی نخست وزیر هند با ابراز نگرانی از رانش زمین، اظهار داشت: فکر من با همه کسانی است که عزیزان خود را از دست داده اند و برای مجروحان دعا می کنم.

او اطمینان داد که دولت مرکزی تمام کمک های ممکن را در پاسخ به این وضعیت ارائه خواهد کرد. علاوه بر این، او پرداخت وام بلاعوض از صندوق امداد ملی نخست وزیر (PMNRF) برای نزدیکان هر فرد متوفی و مجروحان را وعده داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha