آمریکا دیگر توانایی جنگ در چند جبهه را ندارد

تهران-ایرنا- «فارن پالسی» در مقاله ای با اشاره به گزارش «کمیسیون استراتژی دفاع ملی آمریکا" نوشت: استراتژی ایالات متحده برای مقابله با تهدیدهای فزاینده در اروپا و خاورمیانه و رشد هم افزایی روسیه و چین "ناکافی" است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از این رسانه تحلیلی، این کمیسیون اعتراف کرد که منابع ایالات متحده برای جنگ به ویژه اگر جنگ های متعددی در سراسر جهان به طور همزمان رخ دهد، محدود است و برنامه ریزان دفاعی ناتو باید اهدافی را برای توانایی های نظامی متحدان ایالات متحده در اروپا تعیین کنند تا وابستگی بیش از حد آن‌ها به ایالات متحده را کاهش دهند.

فارن پالسی افزود: محدودیت‌های مالی - به ویژه کاهش بودجه ای که کنگره در زمان دولت باراک اوباما، ‌ رییس جمهوری اسبق آمریکا، در تلاش برای کنترل بدهی ملی وضع کرد و همچنین اضافه شدن محور استراتژیک مقابله با چین در دوره ریاست سه رئیس جمهور گذشته ایالات متحده، باعث شده است که پنتاگون عملا از پس اداره درگیری ها در چند جبهه به طور همزمان برنیاید.

این مقاله افزود: آخرین بررسی انجام شده توسط کمیسیون استراتژی دفاع ملی - که توسط یک گروه فراحزبی زیر نظر کنگره آمریکا صورت گرفت، نشان داد وزارت دفاع ایالات متحده باید دوباره به منابع و برنامه ریزی برای جنگ در مناطق مختلف جهان بازگردد. این توصیه نشان دهنده تناقض مستقیم با استراتژی دوران ترامپ است که از ارتش ایالات متحده خواسته بود تا تمرکز خود را بیشتر بر ایندو پسیفیک (کشورهای میان دو منطقه اقیانوس هند و اقیانوس آرام) ‌ متمرکز کند.

این گزارش که به کوشش اعضای کمیسیون استراتژی دفاع ملی نوشته شد به این نتیجه رسید که قدرت ارتش ایالات متحده به کمترین میزان در ۸۰ سال گذشته رسیده است.

فارن پالسی افزود: چنین گزارش‌هایی که معمولاً استراتژی دفاع ملی جدید ایالات متحده را در دوره های مختلف بررسی می کنند، اغلب توسط نمایندگان تندرو کنگره در حوزه دفاعی برای تامین هزینه‌های بیشتر برای پنتاگون اداره می شوند. آخرین گزارش این گروه که روز دوشنبه منتشر شد، خواستار رشد هزینه‌های دفاعی ایالات متحده برای کمک به جلوگیری از تهدیدهای چین و روسیه شده است.

طبق این مقاله کمیسیون استراتژی دفاع ملی در گزارش خود تاکید کرد: از آنجایی که استراتژی دفاعی دولت بایدن عمدتاً قبل از جنگ میان روسیه به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ (اسفند ۱۴۰۰) و بسیار پیش تر از جنگ اسرائیل در غزه نوشته شده بود، استراتژی آمریکا برای مقابله با تهدیدهای فزاینده در اروپا و خاورمیانه "ناکافی" است. نیروهای مشترک نظامی آمریکا در حال حاضر در نقطه شکست قرار دارد و افزودن بار نظامی بیشتر بر روی ارتش بدون افزودن منابع برای بازسازی آمادگی آن منجر به شکست‌های متعدد می شود.

طبق نتایج به دست آمده از تحقیقات این کمیسیون ارتش ایالات متحده توانایی و ظرفیت لازم برای اطمینان از اینکه می تواند در جنگی بازدارنده بوده و پیروز شود، را ندارد. این کمیسیون همچنین از پنتاگون و کاخ سفید خواست تا دستورالعمل‌های عملیاتی ارتش ایالات متحده برای مقابله با همکاری‌های روزافزود چین و روسیه را بررسی کنند.

توماس منکن، رئیس و مدیر عامل مرکز ارزیابی های استراتژیک و بودجه و یکی از اعضای شرکت کننده در تهیه این گزارش، خواستار نوعی از استراتژی دفاعی ایالات متحده شده است که در آن پنتاگون باید آمادگی لازم برای جنگ در سه جبهه به طور همزمان را داشته باشد، این در حالی است که کارشناسان دیگر معتقدند که ایالات متحده باید استراتژی خود را متمرکز کند و خود را برای دورانی آماده کند که دیگر منابع، از جمله نیروها و تسلیحات، بسیار محدود خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha