روایت نیویورک‌تایمز از پیشروی روسیه در اوکراین و تصرف ۲ منطقه دیگر

تهران-ایرنا- نیویورک‌تایمز در گزارشی ضمن اشاره به پیشروی های اخیر روسیه در جنگ اوکراین گزارش داد، ارتش روسیه موفق شد پس از نبردی سخت دو منطقه اوکراین را به تصرف خود درآورد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، در ادامه این گزارش نیویورک تایمز آمده است: یک افسر نظامی در توصیف صحنه نبرد گفت درگیری در منطقه "اوراژاین" به حدی شدید بود که دیگر منطقی نبود مردم در آن جا بمانند.

نیویورک تایمز نوشت : ارتش اوکراین ماهها در جنوب شرقی این کشور توانست حتی با کمبود تسلیحات نظامی و نیرو در مقابل روسیه از خود مقاوت نشان دهد و حملات مکرر ارتش روسیه را دفع کند و کی یف درصدد بود تا مناطق باز پس گیری شده را حفظ کند. اگرچه ارتش اوکراین تلفات زیادی را در طی این مدت متحمل شده اما موفق شده بسیاری از حملات روسیه را خنثی و دفع کند.

گزارش نیویورک تایمز می افزاید: اما شرایط در این مقطع به گونه دیگری رقم خورد و در پایان ماه مارس، نیروهای روسی در دو منطقه " اوراژاین" و "استرامایروسک" متمرکز شدند. پس از گذشت سه ماه روس ها موفق شدند "استرامایروسک" را تصرف کنند و پس از آن نیز توانستد با شکست نیروهای اوکراینی در ۱۴ ژوییه "اوراژاین " را نیز پس گرفتند. شکست اوکراین در این دو منطقه در کنار پیشروی های اخیر روسیه در خط مقدم جنگ برای کی یف ضربه شدید و باخت بزرگی محسوب می شود چرا که ارتش اوکراین در صحنه این نبردها نیروهای زیادی را از دست داده است .

این گزارش افزود، از دست دادن این منطقه برای سربازان اوکراینی و همچنین گارد ملی این کشور که از ماه اکتبر سعی داشتند از منطقه " اوراژاین" دفاع کنند بسیار سخت و ناامید کننده است، زیرا در سه ماه گذشته بیش از صد نفر از مبارزان کشته و یا ناپدید شدند. این امر که نارضایتی فرماندگان ارشد را در پی داشت باعث شد تا فشار روی نیروهای نظامی بیشتر شوند و از آن ها خواسته شد تا لحظه آخر دست از مبارزه نکشند.سربازان و فرمانده نظامی این دو منطقه اعلام کردند شدت خرابی ها به قدری است که این مناطق کاملا خالی از سکنه هستند و دیگر چیزی برای دفاع کردن باقی نمانده است.

نیویورک تایمز در توصیف صحنه نبرد به نقل از یک فرماندار ارشد نوشت: سربازان اوکراین در ویرانه ها و زیرزمین ها مبارزه می کردند. تعداد سنگرها خیلی کم بود و امکان ساخت دیوار دفاعی وجود نداشت و تنها با علامت می توانستند با هم ارتباط برقرار کنند.

پیشروی های ارتش روسیه در خاک اوکراین در حالی صورت می گیرد که اوکراین از کمبود شدید نیروی انسانی در ارتش رنج می برد و مقامات کی یف براساس پیش بینی ها و پیامدهای احتمالی انتخابات پیشرو در آمریکا، نگران هستند زیرا که ممکن است به زودی مجبور به مذاکره درباره اراضی اوکراین شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha