تأمین ۹۳ درصد سوخت نیروگاه‌ها و مولدهای برق کشور با گاز طبیعی

تهران-ایرنا- مدیر مرکز راهبری شبکه گاز کشور با بیان اینکه ۹۳درصد سوخت نیروگاه‌ها و مولدهای برق با گاز طبیعی تأمین ‌می‌شود، گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۰۶ میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب گاز به نیروگاه‌ها ی برق تحویل داده شده که در نوع خود، رکورد بی نظیری است.

به گزارش ایرنا از وزارت نفت، سعید عقلی اظهار داشت: امسال با توجه به وضع خاص آب‌وهوایی، وجود رطوبت شدید و دمای بالای ۵۰ درجه به‌ویژه در مناطق جنوبی کشور، مصرف برق و به تبع آن نیاز به سوخت افزایش یافته و بیش از ۹۳درصد سوخت نیروگاه‌ها و مولدهای برق کشور از گاز طبیعی تأمین ‌می‌شود.

مدیر مرکز راهبری شبکه گاز کشور افزود: این مهم با تلاش شبانه‌روزی همکارا خدوم شرکت و مسئولیت‌پذیری آنان علیرغم شدت گرمای بیش از حد در مناطق عملیاتی میسر گردیده و شایسته می‌دانم از یکایک این عزیزان که در راستای منافع ملی و خدمت صادقانه به مردم، فداکاری می‌نمایند تقدیر کنم.

وی تأکید کرد: اداره‌ها و مراکز دولتی در برخی از شهرهای کشور در این روزها تعطیل بودند یا ساعت کاری آنها کاهش یافته، اما این موضوع شامل حال کارکنان عملیاتی صنعت نفت نمی‌شود و مجموع همکاران ما در شرکت ملی نفت، پالایشگاه‌های گازی، شرکت انتقال گاز و مجموعه شرکت پالایش‌ و پخش فرآورده‌های نفتی افزون بر انجام تعمیرات اساسی به‌منظور آمادگی برای روزهای سرد سال، برای تأمین پایدار سوخت نیروگاه‌ها نیز بی وقفه در تلاش هستند.

مدیر مرکز راهبری شبکه گاز کشور ادامه داد: : اکنون به‌طور میانگین نسبت به پارسال ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب/لیتر سوخت بیشتر (شامل گاز طبیعی و سوخت مایع) به نیروگاه ها تخصیص داده شده است.

مدیر مرکز راهبری شبکه گاز کشور در پایان، یادآور شد: همه تلاش کارکنان صنعت نفت، گاز، پالایش و پخش این است که هیچ‌ وقفه‌ای در توزیع انتقال سوخت به وجود نیاید؛ در این راستا، شرکت ملی گاز ایران و وزارت نفت از نیروگاه‌های داخلی خود نیز به شبکه سراسری، برق تحویل می‌دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha