۹ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۲۵
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85553037
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶۱ میلیارد ریال برای تکمیل زیرساخت‌های گردشگری جاجرم جذب شد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌شمالی گفت: ۶۱ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی برای تکمیل زیرساخت‌های گردشگری شهرستان جاجرم جذب شد.

علی مستوفیان روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این میزان اعتبار برای تکمیل زیرساخت‌های گردشگری در بنای تاریخی رباط قلی، تنگه گزی، مرمت و راه‌اندازی موزه مردم‌شناسی هزینه خواهد شد.

وی افزود: امسال اعتبار بیشتری برای تکمیل زیرساخت های مناطق نمونه هدف گردشگری جذب و هزینه خواهد شد تا شرایط برای تبدیل خراسان شمالی به مقصد گردشگری فراهم شود.

شهرستان جاجرم در جنوب غربی استان خراسان شمالی دارای سه شهر جاجرم، سنخواست و شوقان، سه بخش، پنج دهستان و ۵۵ آبادی است.

مستوفیان با اشاره به صدور سه پروانه بهره‌برداری تأسیسات گردشگری در استان، گفت: این پروانه ها مربوط به یک واحد اردوگاه در شهر صفی‌آباد، مجتمع تفریحی و سرگرمی و یک واحد سفره‌خانه در بجنورد است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌شمالی ادامه داد: همچنین در سه ماهه نخست امسال ۱۷ مورد موافقت اصولی ایجاد طرح‌های گردشگری با هدف توسعه زیرساخت‌های رفاهی استان صادر شد.

وی افزود: این طرح ها شامل مجتمع گردشگری، سفره خانه سنتی، اردوگاه گردشگری، اقامتگاه بوم گردی و مجتمع خدماتی، رفاهی بین راهی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان‌شمالی گفت: بهره برداری از این طرح‌های گردشگری جدای از جذب گردشگر و زمینه اشتغال غیر مستقیم، رونق اقتصادی این استان را نیز فراهم می‌کند.

استان یک میلیون نفری خراسان شمالی بیش از ۱۱۵ جاذبه گردشگری، ۲ منطقه نمونه ملی و ۲۲ منطقه نمونه گردشگری استانی دارد.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور، بین دو قطب زیارتی مشهدالرضا (ع) و گردشگری شمال واقع شده و هرساله بیش از ۱۵ میلیون زائر و گردشگراز این خطه گذر می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha