تولید محصولات دانش‌بنیان ویژه اربعین

تهران- ایرنا- یک شرکت‌ دانش‌بنیان فعال در حوزه محصولات بهداشتی و سلامت در آستانه اربعین حسینی، تولید رسمی محصولات ویژه راهپیمایان اربعین را با هدف حفظ سلامت و کمک به شرکت‌کنندگان در این مراسم آغاز کرد.

به گزارش روز سه‌شنبه گروه علم و آموزش ایرنا از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری، تولیدکننده این محصولات، یک شرکت نانوفناوری مستقر در مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی ایران است که از سال ۱۳۹۴ فعالیت رسمی خود را آغاز کرده و در سال ۱۴۰۲ موفق به اخذ عنوان دانش‌بنیانی از معاونت علمی ریاست‌جمهوری شده است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران و مدیرعامل این شرکت توضیح داد: ما یک مجموعه کاملا تخصصی در زمینه محصولات آرایشی، بهداشتی و مراقبتی شخصی‌سازی شده با مواد ۱۰۰ در صد طبیعی به کمک فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی هستیم که از بدو تاسیس بر دانش سرمایه‌های انسانی خود و انتقال فناوری‌های نوین متکی هستیم.

بیتا مهروی افزود: گستره خدمات و محصولات این شرکت در حوزه آموزشی فناوری‌های نوین پزشکی، هوش مصنوعی، آرایشی بهداشتی و طب سنتی، تولیدکننده محصولات آرایشی بهداشتی شخصی‌سازی شده (متناسب با خصوصیات و ویژگی‌های هر شخص و با مشاوره با پزشکان متخصص پوست و مو، طب سنتی، مزاج‌شناسی، تغذیه و داروساز) با استفاده از مواد اولیه کاملا طبیعی است.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان درخصوص محصولات ویژه اربعین حسینی شرکت، گفت: این محصولات بر حسب رفع نیازهای زائران گرامی (بازخوردهای سال‌های گذشته) طراحی و تولید شده است.

وی پودر ضد عرق‌سوز شدن را از جمله محصولات ویژه اربعین برشمرد و اذعان کرد: در پیاده‌روی اربعین، تماس طولانی‌مدت پوست با رطوبت و گرما به سائیدگی پوست، عرق‌سوز ‌شدن و التهاب پوست منجر می شود، در راستای حل این چالش، ما اقدام به تولید پودری کردیم که دارای خاصیت آنتی‌باکتریال، جذب رطوبت مازاد، خنک‌ کردن پوست و حفظ لطافت و رطوبت پوست، کاهش درد و التهاب، کاهش‌ تعرق در نواحی‌ مانند زیر بغل و کشاله ران و خوشبوکنندگی کفش است.

این فعال دانش‌بنیان خاطرنشان کرد: اسپری ضد تعریق نیز از دیگر محصولات کاربردی جهت رفع نیاز زائران در اربعین حسینی است که بدون ایجاد سردرد، آب‌رسان، خنک‌کننده و کمک به جلوگیری از گرمازدگی می‌کند.

وی به صابون‌های خمیری حاوی کالاندولا اشاره کرد و گفت: این صابون‌ها دارای خاصیت ضد التهاب، تسکین‌دهنده سوزش و خارش التهابات، اگزما و خشکی‌های پوست هستند که طبق بازخوردهای گرفته شده از زائران در سال‌های گذشته، به این نتیجه رسیدیم که یکی از الزامات در اربعین حسینی است.

مهروی با توضیح اینکه پودر رفع خستگی و گرفتگی عضلات نیز به دلیل داشتن سولفات منیزیم، خاصیت رفع گرفتگی عضلات دارد،‌ بیان داشت: این پودر سبب نرمی و لطافت پوست، تسکین عضلات، رفع استرس، خستگی و تاثیر بر روی جریان خون می‌شود و خاصیت آروماتراپی دارد که به عنوان یکی دیگر از محصولات مناسب زائران اربعین ارائه شده است.

به گفته مهروی، این شرکت دانش‌بنیان با راه‌اندازی بخش کارآفرینی اجتماعی (آموزش و اشتغال‌زایی برای زنان سرپرست خانواده و خانواده‌ بیماران نیازمند)، زمینه درآمدزایی برای آنها فراهم کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha