۹ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۲۱
کد خبرنگار: 5304
کد خبر: 85553124
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۱۸ هکتار از محصولات مزارع گندم و جو شهرستان اقلید در آتش سوخت

شیراز - ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اقلید گفت: ۱۸ هکتار از محصولات گندم و جو روستاهای چشمه رعنا و سده به دلیل مشکلات فنی تراکتور و رعایت نشدن نکات ایمنی آتش گرفت و سوخت.

ارسلان صالحی سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با شروع آتش سوزی در مزارع گندم و جو، اهالی منطقه با همکاری نیروهای آتش نشانی و شهرداری سده، و حضور مسئولین مراکز جهاد کشاورزی خنجشت و سده موفق به مهار این آتش سوزی شدند.

او با بیان اینکه هیچ یک از این مزارعی که دچار حریق شدند بیمه نبودند، گفت: با توجه به حوادثی که در طول برداشت محصولات کشاورزی ممکن است رخ دهد کشاورزان حتماً نسبت به بیمه مزارع و محصولات کشاورزی خود اقدام کنند تا در صورت بروز حادثه بخشی از خسارت‌ها جبران شود.

صالحی از کشاورزان و همشهریان خواست با توجه به همزمانی برداشت محصولات شتوی در شهرستان و خطر آتش سوزی، نکات ایمنی را رعایت نموده و از روشن کردن آتش در نزدیکی مزارع، آتش زدن بقایای مزارع برداشت شده و رها کردن مواد اشتعال زا در مراتع و مزارع خودداری کنند.

وی همچنین به اهمیت حفظ بقایای گیاهی پس چر برای خاک اشاره کرد و گفت: سوزاندن بقایای گیاهی افزون بر اینکه بر اساس قوانین جرم محسوب می‌شود باعث کاهش حاصلخیزی خاک، افزایش فرسایش بادی و آبی و از بین رفتن میکروارگانیسم های مفید و کاهش نفوذپذیری خاک می‌شود و احتمال آتش سوزی در مزارع برداشت نشده را افزایش می‌دهد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اقلید افزود: امسال ۲۴ هزار هکتار از مزارع این شهرستان به کشت گندم اختصاص یافت که طبق برآوردهای انجام شده پیش‌بینی می‌شود بیش از ۹۰ هزار تن گندم برداشت شود.

شهرستان اقلید با دارا بودن دشت های حاصلخیز نمدان، بکان و آسپاس در ۲۶۷ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha