مطالعات طرح تفصیلی شهر اردبیل پایان یافت

اردبیل - ایرنا - معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی استان اردبیل از اتمام مطالعات طرح تفصیلی شهر اردبیل بر اساس موازین و مقررات شهرسازی خبر داد.

یوسف باقرزاده روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: الحاق و اضافه شدن ۶۴۵ هکتار زمین به محدوده و مساحت شهر اردبیل اقدامی بی‌سابقه و بی‌نظیر در طول تاریخ این شهر قلمداد می‌شود.

وی افزود: با این الحاق زمینه برای ساخت بیش از ۱۶ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در شهرک شهید سلیمانی اردبیل برای متقاضیان فراهم شده است.

باقرزاده بیان کرد: در راستای کارآمدسازی و بهنگام کردن طرح‌های توسعه و عمران نقشه پایه بیشتر شهرهای استان با کمک مشاورین مجرب تهیه شده و در حال حاضر بالغ بر ۱۱ طرح توسعه و عمران شهری به مرحله ابلاغ رسیده است.

وی همچنین با اشاره به بررسی درخواست شهروندان در کمیته‌های تخصصی افزود: از ابتدای سال جاری ۱۶۳ پرونده و درخواست شهروندان در کمیته‌های تخصصی مورد بررسی قرار گرفته و ۲۵۲ پرونده در کمیسیون ماده پنج هم در استان بررسی ، تایید و ابلاغ شده است.

باقرزاده ادامه داد: در این مدت ۵۶ پرونده در کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی استان و ۱۸ پرونده در کمیته کارشناسی کارگروه تخصصی امور زیربنایی طرح و مورد بررسی قرار گرفته است.

معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی استان اردبیل الحاق و تصویب ۶۴۵ هکتار زمین به محدوده شهر اردبیل را از اقدامات مهم و زیربنایی در حوزه شهرسازی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن اردبیل در جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری ذکر کرد.

طرح تفصیلی اردبیل شهریور سال ۱۴۰۱ پس از حدود ۱۱ سال از سوی شورای اسلامی این شهر مصوب و در مهرماه ۱۴۰۲ از سوی شهرداری به وزارت راه و شهرسازی فرستاده شده بود.

شهر اردبیل دارای پنج منطقه شهری با جمعیتی بیش از ۵۳۰ هزار نفر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha