۲۷ بهمن ۱۳۹۲، ۱۲:۲۰
کد خبر: 81046021
T T
۰ نفر

طرح جامع شهر هیر جهت اجرا به شهرداری ابلاغ شد

۲۷ بهمن ۱۳۹۲، ۱۲:۲۰
کد خبر: 81046021
طرح جامع شهر هیر جهت اجرا به شهرداری ابلاغ شد

اردبیل- ایرنا- مدیر شهرسازی و معماری اداره كل راه و شهرسازی استان اردبیل از ابلاغ طرح جامع – تفصیلی شهر هیر از توابع شهرستان اردبیل جهت اجرا به شهرداری آن شهر خبر داد.

بهنام محمدی روز یكشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: در جهت تهیه طرحهای توسعه و عمران برای كلیه شهرهای استان، تهیه طرح جامع – تفصیلی شهر هیر در سال 89 در دستور كار مدیریت شهرسازی و معماری اداره كل راه و شهرسازی قرار گرفته بود.

وی در خصوص طرح جامع – تفصیلی شهر هیر گفت: در طول مدت سه سال با بررسی دقیق كارشناسی این طرح به تائید كارگروه تخصصی امور زیر بنایی و شهرسازی و شورای برنامه ریزی و توسعه استان و شورای عالی معماری و شهرسازی رسید و در نهایت در بهمن ماه سال جاری از سوی استاندار اردبیل و رییس كمیسیون طرح تفصیلی به شهرداری هیر جهت اجرا ابلاغ شد.

مدیر شهرسازی و معماری استان اردبیل با اشاره به توجه بیش از حد به شهرها در مقایسه با روستاها در دهه های اخیر گفت: این امر سبب تضعیف ارتباط تاریخی بین شهرها و روستاهای اطراف آنها شده و شهرها بدون توجه به روستاهای اطراف راه توسعه را در پیش گرفته اند.

وی گفت: امروزه تاثیرات آشكار و پنهان این شكاف در قالب جریاناتی چون مهاجرت روستاییان به شهرها و فقر و محرومیت روستاها خود را نشان داده است.

شهر هیر مركز بخش هیر در منطقه فولادلو و در 25 كیلومتری جنوب شرقی اردبیل واقع است.

1234/593