میراث فرهنگی آذربایجان‌غربی آماده استقبال از زایران اربعین است

ارومیه - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: این اداره کل برای میزبانی از زایران اربعین حسینی آمادگی کامل دارند.

مرتضی صفری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال گذشته برای حدود ۲۰۰ هزار نفر زائر در مرز تمرچین برنامه ریزی شده بود که ۱۳۱ هزار نفر تردد داشتند و امسال نیز برای ۵۰۰ هزار نفر برنامه ریزی شده است که پیش بینی می شود آمار تردد نسبت به سال گذشته ۲ برابر شود.

وی با اشاره به تعداد مراکز اقامتی در مسیر تردد زائران گفت: ۱۲۲ واحد اقامتی در مسیر تردد زوار، پنج هزار و ۳۶۵ تخت و ۲۲۶۰ اتاق وجود دارد.

میراث فرهنگی آذربایجان‌غربی آماده استقبال از زایران اربعین است

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان آذربایجان غربی، درباره تعداد سرویس های بهداشتی ایجاد شده در مسیر پیاده روی اربعین و مقایسه این تعداد با سال گذشته نیز اظهارکرد: در مسیر پیاده روی اربعین و برای زائران اربعینی ۲۸ چشمه در چهار مجموعه سرویس بهداشتی و نمازخانه وجود دارد.

صفری درباره تعداد بازارچه های صنایع دستی که در مرز تمرچین راه اندازی شده است اظهار کرد: یک مورد بازارچه صنایع دستی برای مرز تمرچین پیش بینی شده است.

وی درباره اقدامات ابتکاری اداره کل استان برای میزبانی از زائران، افزود: برپایی موکب و استقبال از زائران حسینی، استقرار راهنمای گردشگر در موکب جهت راهنمایی زائران، تهیه بروشور و کتابچه راهنمای مسیر رفت و برگشت، تشکیل تیم های نظارتی مشترک از جمله اقداماتی است که اداره کل استان آذربایجان غربی برای مسیر پیاده روی اربعین تدارک دیده است.

به گزارش ایرنا،میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی طی سالیان گذشته نیز تمهیدات لازم به نحو شایسته ایی برای استقبال از زائران اربعین حسینی فراهم کرده و خدمات لازم را ارائه داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha