مقام آمریکایی: سوء قصد نافرجام علیه ترامپ یک شکست امنیتی همه‌ جانبه است

تهران- ایرنا- رونالد رو جونیور مدیر موقت سرویس مخفی ایالات متحده که پس از بازدید از محل برگزاری گردهمایی انتخاباتی ترامپ در باتلر پنسیلوانیا در جلسه استماع سنای آمریکا سخن می‌گفت، تاکید کرد: حادثه سوء قصد نافرجام علیه دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا یک شکست امنیتی همه جانبه غیرقابل دفاع و مایع شرمساری است.

به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای وست ویرجینیا واچ، مدیر موقت سرویس مخفی ایالات متحده که در برابر سناتورهای آمریکایی شهادت می‌داد، با بیان به اینکه از صحنه رویداد سوء قصد نافرجام علیه ترامپ بازدید کرده است، اعتراف کرد که سقف ساختمان مجاور که یک تیرانداز ۲۰ ساله از آنجا به سمت رئیس جمهور سابق آمریکا تیراندازی کرد به درستی ایمن نشده بود و نمی‌تواند از این قصور دفاع کند.

وی که مسئولیت سرپرستی موقت سرویس مخفی ایالات متحده بعد از استعفای کیمبرلی چیتل از ریاست این سازمان در هفته گذشته به او واگذار شده است، تاکید کرد: با اینکه ماموران محلی بیش از یک ساعت قبل از شروع گردهمایی انتخاباتی ترامپ، عامل سوء قصد نافرجام علیه رئیس جمهور سابق آمریکا را به عنوان شخصی مشکوک شناسایی کرده بودند اما گزارش آنها هرگز به دست تیم ماموران حفاظت از جان ترامپ نرسیده بود.

به گزارش ایرنا، ترامپ پیش تر در شهر باتلر ایالت پنسیلوانیا در حالی که در مورد موضوع مهاجرت سخنرانی می‌کرد، هدف گلوله قرار گرفت.

در این حادثه، ترامپ زخمی شد و فرد ضارب و یکی از شرکت‌کنندگان در تجمع کشته شدند. همچنین دو نفر دیگر از حاضران در این گردهمایی نیز زخمی شده‌اند.

ترامپ پس از آنکه در بیمارستان تحت مداوا قرار گرفت، در بیانیه‌ای گفت: یک گلوله به من اصابت کرد که قسمت بالای گوشم را سوراخ کرد.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: در آمریکا هیچ جایی برای چنین خشونتی وجود ندارد. ما باید به عنوان یک ملت متحد شده و آن را محکوم کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha