۳۱ تیر ۱۴۰۳، ۱۰:۰۰
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85544176
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماینده دموکرات خواستار استعفای رئیس سرویس مخفی آمریکا شد

تهران-ایرنا- عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا به دنبال تلاش برای ترور دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا، از کیمبرلی چیتل رئیس سرویس مخفی آمریکا خواست استعفا دهد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، تارنمای هیل نوشت: برندان بویل از ایالت فیلادلفیای اولین عضو دموکرات کنگره آمریکا است که خواستار استعفای رئیس سرویس مخفی آمریکا در پی این ترور نافرجام شده است.

بویل در بیانیه ای که روز شنبه در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرد نوشت: از رئیس چیتل می خواهم به دنبال تیراندازی هفته گذشته به نامزد ریاست جمهوری آمریکا در غرب پنسیلوانیا استعفا دهد. این اتفاق شکست عملیاتی غیرقابل قبولی را نشان داد. اعتمادی به رهبری سرویس مخفی ایالات متحده در صورتی که چیتل در پست خود باقی بماند، ندارم.

به دنبال تیراندازی به ترامپ در یکی از گردهمایی های تبلیغاتی خود در شهر باتلر ایالت پنسیلوانیا، سرویس مخفی آمریکا با سوالات زیادی در رابطه با نحوه دسترسی فرد مسلح به پشت بام ساختمانی که به وضوح به محل استقرار ترامپ دید داشت، مواجه شد.

مایک جانسون عضو جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا نیز روز چهارشنبه خواستار استعفای چیتل شد و میچ مک کانل رهبر اقلیت سنا نیز همان روز گفت باید فرد جدیدی ریاست ج سرویس مخفی آمریکا را برعهده بگیرد.

چیتل در مصاحبه ای گفته از سمت خود کناره گیری نخواهد کرد.

یک رسانه آمریکایی گزارش داده که سرویس مخفی آمریکا تایید کرده با درخواست های بیشتر تیم ترامپ برای استفاده از منابع بیشتری برای محافظت از وی مخالفت کرده است.

روزنامه نیویورک تایمز نوشت: تقریبا بلافاصله بعد از تیراندازی فرد مسلح به ترامپ در هفته گذشته، سرویس مخفی آمریکا با اتهامات جمهوریخواهان و مقامات پلیس ناشناس مواجه شد که مدعی بودند این تشکیلات درخواست ها برای استفاده از ماموران بیشتری به منظور حفاظت از امنیت ترامپ در گردهمایی هایش را رد کرده است.

سخنگوی سرویس مخفی یکشنبه گذشته بعداز این تیراندازی گفت اظهارات نادرستی وجود دارد مبنی بر این که یکی از اعضای تیم رئیس جمهوری سابق خواستار منابع بیشتری شده که با مخالفت ما مواجه شده است.

نیویورک تایمز نوشت سرویس مخفی آمریکا روز شنبه (دیروز) تصدیق کرد که با درخواست تیم امنیتی ترامپ در دو سال گذشته که منتهی به ترور هفته گذشته او شد، برای اختصاص منابع فدرال بیشتری به منظور حفظ امنیت رئیس جمهوری پیشین مخالفت کرده است.

ترامپ بامداد یکشنبه گذشته در شهر باتلر ایالت پنسیلوانیا در حالی که در مورد موضوع مهاجرت سخنرانی می‌کرد، هدف گلوله قرار گرفت.

در این حادثه، ترامپ زخمی شد و فرد ضارب و یکی از شرکت‌کنندگان در تجمع کشته شدند. همچنین دو نفر دیگر از حاضران در این گردهمایی نیز زخمی شده‌اند.

ترامپ پس از آنکه در بیمارستان تحت مداوا قرار گرفت، در بیانیه‌ای گفت: یک گلوله به من اصابت کرد که قسمت بالای گوشم را سوراخ کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha