جوان نخبه کرمانشاهی جایزه ملی خود را وقف کرد

کرمانشاه - ایرنا - دکتر میلاد اختراعی کارآفرین و فناور کرمانشاهی پس از کسب رتبه نخست بخش فناوران برتر شصت و دومین جایزه ملی البرز موسوم به نوبل ایرانی؛ این جایزه نقدی رویداد ملی را وقف سلامت عمومی کرد.

به گزارش ایرنا، دکتر میلاد اختراعی کارآفرین و فناور کرمانشاهی در شصت و دومین جایزه ملی البرز موسوم به نوبل ایرانی رتبه نخست بخش فناوران برتر این رویداد ملی را از آن خود کرد.

جایزه ملی البرز به عنوان قدیمی ترین جایزه علمی کشور تنها به افرادی که در راستای “تسکین آلام بشری، رفاه زندگی انسانی و ارتقای حیثیت ایرانی در جامعه جهانی” تلاش برجسته ای می کنند اعطا می شود.

دکتر میلاد اختراعی از دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به عنوان فناور رتبه اول این جشنواره موفق به کسب نشان البرز و جایزه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی شد.

این نخبه کرمانشاهی جایزه نقدی خود را به نام پدر تازه‌ درگذشته‌ اش وقف دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برای تامین داروهای بیماران سرطانی کرد. ️

در این رویداد از پنج نفر دانشمندان تراز اول، ۱۰ نفر فناوران برتر و ۱۰ دانشجوی نمونه کشور تقدیر شد؛ در سال های گذشته نیز این جایزه به دانشمندانی چون دکتر رضا ملک زاده، دکتر مجتبی شمسی پور، دکتر علی حمیدیه و دکتر سیدعلی ملک حسینی اعطا شده است.

بر پایه این گزارش امسال دکتر اختیاری عضو پارک فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در این رویداد ملی توانست با طرح و تولید «فریزر ۱۰۰- درجه پرتابل پزشکی» به عنوان فناور برتر کشور شناخته شود.

دکتر اختراعی متولد سال ۱۳۶۸ همچنین برگزیده جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی، قهرمان رقابت بین المللی فناوری اینوتکس سال ۲۰۲۲، کسب رتبه اول رقابت بین المللی آلمان ۲۰۲۲، برگزیده جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان، قهرمان رقابت ملی فناورانه صعود، فناور برتر بنیاد ملی نخبگان و فناور برتر استان کرمانشاه در سه سال متوالی بوده است.

بنیاد فرهنگی البرز در سال ۱۳۴۲ شمسی با هدف کمک به اشاعه فرهنگ علمی کشور و تجلیل از مقام علمی دانشمندان و پژوهندگان برتر ایرانی و تشویق دانشجویان و دانش‌آموزان برگزیده و نوباوگان و نوجوانان بااستعداد ایرانی، از طریق اعطای «جایزه البرز» به همت خیراندیش و نیک‌سیرت، مرحوم حسینعلی البرز تأسیس و وقف شد که طی بیش از نیم قرن چند هزار نفر از نخبگان برتر علمی کشور را مورد حمایت و تشویق قرار داد و این مهم طی سال های اخیر در قالب همایش های ملی و استانی با حضور مقامات علمی و مسوولان کشوری محقق شده است.

جوان نخبه کرمانشاهی جایزه ملی خود را وقف کرد

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha