کرمانشاه پیشتاز فناوری کشور/ ۶ عنوان اینوتکس به استان رسید

کرمانشاه - ایرنا - کسب ۶ عنوان از ۱۰ عنوان برتر در نمایشگاه اینوتکس (نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری) ۲۰۲۴، توسط شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور استان کرمانشاه، نشان از پیشتازی و یکه‌تازی این استان در حوزه فناوری کشور است.

به گزارش ایرنا، سیزدهمین نمایشگاه بین المللی اینوتکس که ۱۸ اردیبهشت آغاز و تا ۲۱ اردیبهشت در پارک فناوری پردیس تهران ادامه داشت، در حالی با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد که ۶ عنوان از ۱۰ عنوان برتر این جشنواره به نمایندگانی از استان کرمانشاه رسید.

شرکت توسعه صنعت شریف با مدیریت مهندس احسان داهی رتبه اول بروکر برتر تجارت فناوری کشور در سال ۱۴۰۲ را کسب و تندیس طلایی جشنواره را از آن خود کرد و در عین حال رتبه اول رقابت پژوهشی مساله محور اینوتکس (ریسرچ پیچ) در بخش برق و الکترونیک به دکتر میلاد اختراعی رسید.

رتبه اول رقابت پژوهشی مساله محور اینوتکس (ریسرچ پیچ) در بخش آب، انرژی و محیط زیست به دکتر نوید تفرشی، رتبه اول رقابت پژوهشی مساله محور اینوتکس (ریسرچ پیچ) در بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی به خانم نسرین تیموری، رتبه دوم رقابت استارت آپی اینوتکس (اینوتکس پیچ) به تیم استارتاپی دوپامین آبی و همچنین رتبه اول بروکر برتر تجارت فناوری اینوتکس ۲۰۲۴ هم به آقای احسان آهی رسید.

با همت پارک فناوری پردیس تهران از سال ۱۳۹۰ نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری INOTEX با حضور شرکت های بین المللی و با هدف ارتباط سرمایه گذاران داخلی و خارجی با شرکت ها و استارتاپ ها، مشارکت و همکاری بین شرکت های فناور و استارتاپ های داخلی و خارجی و شبکه سازی بین فعالان زیست بوم نوآوری و فناوری برگزار می شود.

نمایشگاه INOTEX تلاش می کند که علاوه بر معرفی فناوری های روز به صنایع بزرگ و متوسط، مشتریان محصولات فناورانه را به تولیدکنندگان آنها متصل کند و همچنین سرمایه گذاران را با فرصت های سرمایه گذاری در طرح های فناورانه یا استارتاپ‌ها آشنا نماید.

در اینوتکس امسال ۴۵۱ شرکت، آخرین فناوری‌ها و نوآوری‌هایشان را عرضه کردند و همچنین در این دوره ۴۶ درصد از کل شرکت‌کنندگان، شرکت‌های فناور، ۱۷ درصد استارتاپی و ۹ درصد کارگزاران و سرمایه‌گذاران بودند؛ علاوه‌ بر ارائه فناوری، در سیزدهمین نمایشگاه اینوتکس ۴۷۶ سخنران در ۱۰ استیج به ایراد سخنرانی پرداختند.

اینوتکــس اکنــون بــه عنــوان یکــی از مهمتریــن رویدادهــای ســال در حــوزه نــوآوری و فنــاوری کشــور شــناخته میشـود و در طـول ایـن سالهــا مـورد اسـتقبال طیـف وسـیعی از مخاطبـان واقـع شـده اسـت. از سال ۱۴۰۰ ناحیه نوآوری پردیس، میزبان اینوتکس بوده و این باعث می شود تا رویداد اینوتکس هرسال تبدیل به یک رویداد فراموش نشدنی برای زیست بوم نوآوری وفناوری کشور شود.

دستیابی به رشد اقتصادی نیازمند تخصیص اعتبارات ویژه برای حوزه فناوری است

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه در آیین تجلیل از برگزیدگان جشنواره بین المللی اینوتکس و جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی که در برج فناوری کرمانشاه برگزار شد ضمن قدردانی از زحمات همه شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناوری که برای استان افتخارآفرینی کردند گفت: در استان کرمانشاه که ذهنیت های منفی در خصوص بیکاری و اشتغال وجود دارد، کسب این عناوین نشان می دهد که ظرفیت های بسیاری در استان وجود دارد و زیست بوم فناوری و نوآوری استان در حال تکمیل و بازسازی است.

سیامک آزادی با اشاره به اینکه رویکرد اصلی پارک علم و فناوری کرمانشاه حرکت به سمت تقاضا محور شدن است افزود: در این رویکرد تقاضاها بر اساس اولویت و با نگاه ویژه به بازار هدف، برنامه ریزی می شود و از طرف دیگر این ظرفیت های عظیمی که در حوزه فناوری در استان وجود دارد نیاز به اعتبارات و منابع ویژه هم دارد که باید در جذب آنها تلاش خود را مضاعف کنیم.

وی با بیان اینکه در درخواستی از استاندار به دنبال نگاه مثبت به مشکلات و چالش ها و رفع این موانع در کمترین زمان ممکن هستیم گفت: یکی از چالش ها و موانع فعالان این حوزه نظام بانکی و تسهیلات است که در شورای برنامه ریزی مصوب شد تا سهم تسهیلات شرکت های دانش بنیان و فناور بیشتر شود و در عین حال برای بانک ها هم مشخص کردیم تا تسهیلات خود را به سمت شرکت های نوپا و تازه تاسیس ببرند.

آزادی تخصیص منابع ویژه برای رشد و توسعه شرکت های دانش بنیان و فناور را ضروری دانست و اظهار کرد: در برنامه ریزی ها برای دستیابی به رشد اقتصادی استان، سهم ویژه ای برای شرکت های دانش بنیان در نظر گرفته اند اما دستیابی به این رشد اقتصادی نیازمند تخصیص منابع و اعتبارات برای این بخش است که امیدواریم محقق شود.

در استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه ۵۰۰ واحد فناور فعالیت دارد که ۳۳۰ واحد زیر نظر پارک علم و فناوری هستند و ۹۲ شرکت هم از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری موفق به دریافت درجه دانش بنیان شده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha