برداشت هلو و شلیل در مهاباد آغاز شد/پیش‌بینی تولید سه‌هزار و ۷۰۰ تن میوه

مهاباد- ایرنا- کارشناس مسوول واحد باغبانی جهادکشاورزی مهاباد گفت: برداشت هلو و شلیل از سطح ۴۳۶ هکتار از باغ‌های بارور این شهرستان آغاز شد.

ناصر تردست روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این میزان حدود ۴۱ هکتار از باغ های شهرستان به سطح زیر کشت میوه شلیل و ۳۹۶ هکتار نیز باغ هلو بوده و این روزها باغداران مشغول چیدن محصول از این باغ‌های هسته‌دار هستند.

وی ادامه داد: از این میزان سطح زیرکشت با متوسط عملکرد حدود ۱۰ تن در هر هکتار، پیش‌بینی می‌شود در مجموع بیش از سه هزار و ۷۰۰ تن محصول برداشت شود.

کارشناس مسوول واحد باغبانی جهادکشاورزی مهاباد اضافه کرد: محصول برداشت شده علاوه بر تامین نیاز شهرستان در صورت مازاد به شهرهای اطراف نیز ارسال می‌شود.

تردست ارقام کشت شده هلو را انجیری، زعفرانی، ردتاب و آلبرتا و ارقام کشت شده شلیل را شبرنگ و شیشه‌ای عنوان کرد.

وی گفت: کار برداشت ارقام میان‌رس آغاز شده است و تا اواخر مرداد ماه ادامه دارد و از اوایل شهریورماه تا نیمه اول مهرماه نیز برداشت ارقام دیررس این محصول در این شهرستان آغاز خواهد شد.

به گزارش ایرنا، شهرستان‌های ارومیه، میاندوآب، نقده، اشنویه و مهاباد جزو شهرستان‌هایی است که بیشترین سطح باغ‌های هلو را دارد.

مهاباد در مجموع حدود ۱۱ هکتار باغ میوه دارد که از این مقدار بیش از هشت هزار و ۵۰۰ هکتار بارور بوده که بیشترین مقدار آن به میوه‌های دانه‌دار از جمله سیب اختصاص یافته است.

مهاباد با داشتن بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی مستعد باغی و کشاورزی یکی از قطب‌های مهم تولید محصولات کشاورزی در جنوب آذربایجان‌غربی محسوب می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha