۶۵ دستگاه تجهیزات بازی غیر استاندارد در کهگیلویه و بویراحمد مهر و موم شد

یاسوج- ایرنا- مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۶۵ دستگاه تجهیزات بازی غیر استاندارد و خطرآفرین در شهربازی‌های استان مهر و موم شد.

مسلم حسینیان روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج، اظهار کرد: در بازرسی‌های انجام شده توسط کارشناسان این اداره از تجهیزات شهربازی مستقر در مجموعه‌های تفریحی استان ۶۵ دستگاه تجهیزات بازی غیر استاندارد و خطرآفرین به دلیل نداشتن مجوز معتبر بهره‌برداری از شرکت‌های بازرسی تأیید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد مهر و موم شد.

وی افزود: این تجهیزات شامل کشتی صبا، قطار کودک، ترامپولین، قصربادی، کشتی پرنده، استخرتوپ، تکان دهنده، فوتبال دستی و ماشین برقی بوده اند.

مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد از مردم خواست به هنگام استفاده از دستگاه‌ها و تجهیزات بازی مستقر در شهرهای بازی از داشتن مجوز بهره برداری معتبر و نصب آن در کنار تجهیزات اطمینان حاصل کنند.

حسینیان گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده موارد مغایر با مراجعه به درگاه الکترونیکی مردمدار به نشانی https://۱۵۱۷.inso.gov.ir نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را با الصاق عکس، ویدئو یا صدا در حوزه‌های مختلف یا از طریق شماره تماس ۱۵۱۷ یا شماره پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ثبت و پیگیری کنند.

به گزارش ایرنا، شهربازی‌ها و پارک‌ های تفریحی محبوبیت زیادی دارند و یکی از مکان هایی هستند که کودکان و نوجوانان در کهگیلویه و بویراحمد به آن علاقه زیادی نشان می دهند اما غیراستاندارد بودن برخی از تجهیزات این شهربازی ها سلامت شهروندان را تهدید می کند.

شهربازی ها مجموعه‌ی گسترده‌ای از وسایل بازی و سرگرمی بوده که در مکانی روباز یا سرپوشیده، برای لذت بردن و تفریح ساخته شده است.

روز به روز بر تعداد شهربازی های روباز و یا سرپوشیده در شهرهای استان افزوده و تجهیزات و وسایل بازی جدیدی به آن ها اضافه می شود اما باید توجه داشت که در کنار ساخت امکانات جدید شهربازی و نصب این نوع امکانات به مقوله ایمنی توجه شود.

هر ساله شاهد حوادث ناگواری در حین بازی در این نوع امکانات سرگرمی هستیم که جلوگیری از بروز چنین حوادثی توجه به مقوله ایمنی در این بخش را دوچندان می کند.

رعایت نکردن استاندارد ها در شهربازی ها آن ها را به شهربازی های مرگبار تبدیل می کند و هر لحظه امکان حادثه ای تلخ را برای فرزندان و کودکان مان به وجود می آورد.

همین موضوع غیر استاندارد بودن تجهیزات شهربازی، در چند سال پیش منجر به کشته و زخمی شدن چند مادر و کودک در یکی از شهرهای کهگیلویه و بویراحمد شد و این خاطره تلخ هیچگاه از ذهن مردم پاک نخواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha