۱۰ مرداد ۱۴۰۳، ۹:۳۴
کد خبر: 85553935
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حضور ۱۰ گروه در سوگواره تعزیه زرندیه 

۱۰ مرداد ۱۴۰۳، ۹:۳۴
کد خبر: 85553935
حضور ۱۰ گروه در سوگواره تعزیه زرندیه 

ساوه - ایرنا - رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زرندیه گفت: ۱۰ گروه از ۲ استان در هشتمین سوگواره تعزیه این شهرستان حاضر هستند.

احمد جوانمرد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به اینکه سوگواره هشتم به ۲ زبان ترکی و فارسی برگزار می‌شود، اظهار کرد: سوگواره هشتم از مجموعه برنامه‌های پیشگیری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی استان مرکزی، از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و اداره فرهنگ و ارشاد و انجمن تعزیه شهرستان زرندیه، از روز شنبه تا پنجشنبه، ۱۳ تا ۱۸مردادماه در محله خورشیدآباد شهر مامونیه مرکز شهرستان زرندیه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در این دوره از سوگواره ۹ گروه تعزیه‌خوانی از شهرستان به همراه یک گروه تعزیه خوانی میهمان از استان قزوین به مدت پنج شب به اجرای تعزیه مجلس شهادت حضرت عباس(ع) ، حضرت فاطمه(س)، امام حسین(ع)، شوذب(ع)، علی اکبر(ع)، شاهچراغ(ع) و ۲ طفلان حضرت زینب(س) و وهب (ع)خواهند پرداخت.

جوانمرد بیان کرد: زمان اجرای هر مجلس تعزیه ۹۰ دقیقه در نظر گرفته شده و هر شب ۲ گروه از ساعت ۲۰ تا ۲۴ به اجرای مجالس تعزیه خود خواهند پرداخت.

وی یاداور شد: گروه‌های تعزیه حاضر در این سوگواره شامل محبان علی(ع) مامونیه، سیدالشهدای امیرآباد، تعزیه داران حسینی خورشیدآباد، حضرت ابوالفضل عین‌آباد، حضرت ابوالفضل زرند کهنه، علی ابن ابی طالب مامونیه، تعزیه داران پیک، قمر بنی هاشم پرندک، حضرت ابوالفضل زاویه هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha