۱۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۰۹
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85554094
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزیر کشور پاکستان جویای وضعیت پاراچِنار و شهادت شیعیان شد
محسن نقوی (سمت چپ) وزیر کشور پاکستان

اسلام‌آباد- ایرنا - وزیر کشور پاکستان با پیگیری آخرین وضعیت در شهر «پاراچِنار» که در خشونت‌های اخیر ده‌ها نفر از شیعیان آن توسط نیروهای تکفیری به شهادت رسیدند، به اقدامات فوری برای کنترل اوضاع و کمک به استقرار صلح و رواداری وعده داد.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار ایرنا، یک هفته بعد از تشدید بحران در منطقه پاراچِنار در شمال غرب پاکستان که جمعیت قابل توجه آن را شیعیان تشکیل می‌دهند، جامعه شیعیان پاکستان به سکوت مقامات پاکستان در قبال درگیری‌های خونین این منطقه که توسط نیروهای تکفیری و تندرو به راه افتاده است، به شدت انتقاد کردند.

منابع خبری وابسته به سازمان‌های سیاسی و مذهبی شیعه در پاکستان گفتند که تشدید درگیری‌های مسلحانه در شهر پاراچِنار به بهانه تصرف مزارع کشاورزی و ادعای عناصر تندرو در تصاحب اراضی متعلق به شیعیان به شهادت ۴۰ نفر از ساکنان شیعه این منطقه منجر شده است.

در همین حال روابط عمومی وزارت کشور پاکستان اعلام کرد که هیاتی از چهره‌های برجسته شهر پاراچِنار به ریاست حمید حسین نماینده مجلس ملی پاکستان از حزب مجلس وحدت مسلمین امروز در اسلام‌آباد با سید محسن نقوی وزیر کشور پاکستان دیدار کرد.

وزیر کشور پاکستان با ابراز نگرانی از درگیری‌های چند روز گذشته در پاراچِنار و ابراز تاسف نسبت به تلفات انسانی گفت که برای جلوگیری از این وضعیت در آینده نیاز به تدوین یک راهبرد موثر و فراگیر است.

نقوی، قول حمایت دولت پاکستان از ذینفعان داخلی در پاراچِنار و کمک به حل و فصل منازعات جاری را داد و افزود: خویشتنداری طرفین درگیر برای برقراری صلح و تعامل در جامعه امری اجتناب ناپذیر است و دولت پاکستان آماده است نقش خود را ایفا کند.

وزیر کشور پاکستان جویای وضعیت پاراچِنار و شهادت شیعیان شد

جمعی از فعالان سیاسی و مسوولان احزاب شیعه روز گذشته در اسلام‌آباد پایتخت پاکستان با برگزاری تجمع اعتراضی نسبت به تداوم خشونت‌های مسلحانه در شهر «پاراچِنار» و به شهادت رساندن شیعیان، اقدام فوری دولت و نیروهای امنیتی این کشور را برای کنترل اوضاع خواستار شدند.

شهر پاراچنار مرکز منطقه قبیله کُرم که جمعیت عمده آن را شیعیان تشکیل می‌دهند، در شمال غرب پاکستان قرار دارد و سال ۱۳۹۸‌ همراه با سایر بخش‌های مناطق قبایلی به ایالت خیبر پختونخوا الحاق شد.

رخدادهای تروریستی توسط عناصر تکفیری و فرقه گرا که در سال‌های اخیر غیرنظامیان بی‌دفاع در این منطقه را هدف قرار داده باعث شد تا محدودیت‌های سختی در شهر پاراچنار اعمال شود.

پیشتر در فضای مجازی اخباری از موارد کشتار شیعیان این منطقه در روزهای گذشته منتشر شده بود.

روابط عمومی حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان اعلام کرده بود که طی یک هفته درگیری در پاراچِنار دست کم ۴۰ نفر از شیعیان شهید شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha