۱۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۳۸
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 85554103
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

میقاتی: ترور هنیه خطری جدی برای منطقه است

۱۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۳۸
کد خبر: 85554103
میقاتی: ترور هنیه خطری جدی برای منطقه است

تهران-ایرنا- نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان ترور «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر جنبش حماس را محکوم کرد و گفت که این اقدام خطری جدی برای منطقه است.

به گزارش ایرنا به نقل از المیادین، نجیب میقاتی نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان امروز چهارشنبه گفت: ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس را به شدت محکوم می کنیم و معتقدیم که این اقدام خطری جدی درخصوص گسترش دامنه نگرانی جهانی و خطر برای منطقه است.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ساعاتی پیش در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در تهران بر اثر هدف قرار گرفتن محل اقامت آنها به شهادت رسیدند. علت و ابعاد این حادثه در حال بررسی و نتایج آن متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

میقاتی در بخش دیگری گفت:لبنان خواهان جنگ نیست بلکه خواهان حفظ کرامت فرزندان خود و حفظ حاکمیت زمینی، هوایی و دریایی و همچنین نادیده نگرفتن حقوق خود است.

وی درباره حمله دیروز سه شنبه ارتش رژیم صهیونیستی به یک ساختمان در منطقه ضاحیه در جنوب بیروت که به شهادت و زخمی شدن شماری از شهروندان لبنانی منجر شد، گفت: بمباران ضاحیه بیروت بمباران تمام ابتکارعمل‌های خیرخواهانه، تلاش‌ها برای ایجاد آرامش (اوضاع) و تفاهم ها است. ما به تلاش‌های خود برای نجات کشور و محافظت از جامعه خود در برابر هر خطری ادامه خواهیم داد.

نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان تاکید کرد: ندای من به مردم لبنان این است که همگی با هم متحد شویم و ضمن اثبات همبستگی خود، تجاوز به هر نقطه‌ای در لبنان را نپذیریم.

وی گفت: اینجا بیروت بمباران می‌شود و عدالت انسانی در آن ترور می‌شود. در جنوب لبنان نیز بمباران و آتش سوزی و قتل و کوچاندن و همچنین ویرانی شهرها در برابر چشم جهانیان انجام می‌شود و گویی که همه این جنایت ها تنها یک حادثه است.

حزب الله لبنان صبح امروز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: دشمن صهیونیستی شامگاه سه شنبه سی ام جولای ۲۰۲۴ به ضاحیه بیروت حمله کرد و یک ساختمان مسکونی را در یکی از محله های آن هدف قرار داد که بر اثر آن شماری از شهروندان به شهادت رسیده و برخی دیگر زخمی شدند و ویرانی زیادی در برخی طبقه های ساختمان به بار آمد. فرمانده بزرگ جهادی برادر، فواد شکر(حاج محسن) در آن زمان در این ساختمان حضور داشت.

حزب الله بیان کرد: تیم های امدادی از زمان وقوع حادثه در حال آواربرداری هستند، اما با توجه به وضعیت طبقه های ویران شده، روند با کندی پیش می رود و ما همچنان در انتظار نتیجه کار دست اندرکاران امور در عملیات آواربرداری هستیم تا از سرنوشت این فرمانده بزرگ و عزیز و دیگر شهروندان در این مکان مطلع شویم تا بر اساس آن، اقدام مقتضی انجام شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha