۱۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۴۰
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85554209
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

ایمن‌سازی شبکه مخابراتی گیلان در حال انجام است

رشت - ایرنا - معاون شبکه مخابرات گیلان گفت: با توجه به افزایش سرقت تجهیزات مخابراتی، ایمن‌سازی‌ شبکه مخابراتی استان در حال انجام است.

به گزارش ایرنا، حسین رنجی روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی مسئولان مخابرات گیلان با روسای کلانتری‌های شهرستان رشت اظهار کرد: با وجود اینکه سرقت در شبکه‌های کابل‌های مسی بسیار زیاد است به همین دلیل شبکه مخابرات در گیلان به سمت فیبر نوری می‌رود.

وی افزود: این در حالی است که حجم زیادی از شبکه مخابرات، کابل‌های مسی هستند و با وجود اینکه حجم سرقت در کابلهای هوایی بیشترین مورد سرقت است، راهکارهایی نیز برای آن در نظر گرفتیم.

رنجی ادامه داد: ایمن‌سازی‌ها در حال انجام است؛ با توجه به اینکه کله پست‌های مخابراتی آلومینیومی هستند و بدلیل قیمت بالای این فلز به سرقت می‌روند، حدود سه هزار کله پست تعویض و کله پست های پلاستیکی جایگزین آن شد.

معاون شبکه مخابرات گیلان خاطرنشان کرد: البته باید برخورد با سارقان نیز به گونه‌ای باشد که دوباره آنان به سمت سرقت تجهیزات مخابراتی نروند زیرا سرقت تجهیزات مخابراتی فقط مالی نیست و مشکلات دیگری را نیز برای شهروندان ایجاد می کند.

۲۴ میلیارد ریال تجهیزات مخابراتی در مرکز گیلان سرقت شد

مدیر مخابرات شهرستان رشت نیز در ادامه این نشست گفت: طی چهار ماهه نخست امسال ۲۴ میلیارد ریال تجهیزات مخابراتی در رشت سرقت شد و اکثر سرقت‌ها مربوط به کابل‌های مسی، کله پست، کابل‌های هوایی و همچنین سرقت کابل تا کنتور می باشد.

گودرز چراغی بیان کرد: سرقت کابل و سایر تجهیزات مخابراتی، علاوه بر خسارت مالی، مشکلات زیادی را می‌تواند به همراه داشته باشد و به همین دلیل در تلاشیم تا با فناوری‌های جدید، میزان سرقت را کاهش دهیم.

انبارهای ضایعاتی فاقد مجوز پلمب می شوند

جانشین فرمانده انتظامی رشت نیز در این نشست هم اندیشی اظهار کرد: دغدغه مسئولان مخابرات مورد بررسی قرار می‌گیرد که در این راستا نیز اقدامات پیشگیرانه مناسبی در حال انجام است.

سرهنگ فریبرز مردانی افزود: با هماهنگی ماموران نیروی انتظامی، انبارهای ضایعاتی که مجوز نداشته و مباردت به خرید اموال سرقتی از جمله تجهیزات مخابراتی دارند، شناسایی و با دستور قضایی پلمب می‌شوند.

وی بیان کرد: همچنین در روزهایی که احتمال سرقت زیاد است، واحدهای گشت یگانهای امدادی با نیروهای گشتی مخابرات تعامل و همکاری خواهند کرد تا جلوی سرقتها گرفته شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha