۲۹ مرداد ۱۴۰۳، ۸:۴۱
کد خبرنگار: 3153
کد خبر: 85569524
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۱ روستای گیلان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند

۲۹ مرداد ۱۴۰۳، ۸:۴۱
کد خبر: 85569524
۲۱ روستای گیلان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند

رشت - ایرنا - مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان گفت: با اجرای ۱۳ سایت تلفن همراه در شهرستان های آستارا، املش، بندرانزلی، رضوانشهر، رودبار، سیاهکل، صومعه سرا، لاهیجان، لنگرود، ماسال از ابتدای سال تاکنون ۲۱ روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند.  

سعید زاهدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با ارائه گزارشی از وضعیت ارتباط شهری و روستایی استان گفت: از یک هزار و ۱۶۵ کیلومتر پروژه فیبر نوری(تار) که باید در مناطق روستایی استان انجام شود تاکنون ۴۷۶.۵۶ کیلومتر آن انجام شده است.

وی تصریح کرد: با اجرای کامل این پروژه که از سال ۱۴۰۰ آغاز شده و همچنان ادامه دارد ۴۴۳ روستا، ۱۷۵ سایت همراه اول، ۱۲۸ سایت ایرانسل، سه سایت وب و ۱۹ مرکز مخابراتی تحت پوشش شبکه فیبر نوری قرار می گیرند.

زاهدی در ادامه افزود: در پنج ماه گذشته برای ۳۸ شهر تفاهم‌نامه اجرای پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها امضاء شد که با اجرای ۷.۶ کیلومتر در شهرهای رشت و کومله حفاری و داکت گذاری این پروژه به اتمام رسیده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان اظهار کرد: در ۹ شهر خمام، آستانه اشرفیه، اسالم، پره‌سر، کیاشهر، رستم آباد، لنگرود، فومن و آستارا نیز حفاری و داکت گذاری در حال انجام است و تاکنون ۶۵.۵ کیلومتر حفاری در این شهرها انجام شده است.

زاهدی ادامه داد: از ابتدای امسال تا اواسط مردادماه ۲۶.۱ کیلومتر شوتینگ فیبر در شهرهای استان اجرا شد و ۴۴ مشترک در این شهرها به شبکه فیبر نوری متصل شدند.

شوتینگ فیبر نوری یا دمیدن کابل فیبر نوری (Fiber optic cable blowing) یکی از کارآمدترین و ایمن ترین روش های نصب کابل فیبر نوری برای زیر ساخت شبکه اطلاعات و ارتباطات است. سیستم شوتینگ یا دمنده تحت فشار از دو نیرو برای نصب کابل فیبر نوری استفاده می کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha