همایش گرامیداشت شهدای نماز جمعه در هشترود برگزار شد

مراغه- ایرنا- همایش گرامیداشت یاد و خاطره شهدای نماز جمعه و همچنین مرحوم «حجت‌الاسلام محمد روحانی» اولین امام جمعه فقید هشترود در این شهرستان برگزار شد. 

به گزارش ایرنا مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در هلال احمر آذربایجان‌شرقی که طی دوره‌ای هم امامت جمعه هشترود را بر عهده داشت، روز چهارشنبه در این همایش بیان کرد: تعمیق و تقویت اندیشه اسلامی و بصیرت‌افزایی در مسیر مبارزه با جهل ضرورت دارد و راهکار عملی آن ارتقای فرهنگ عمومی با بهره‌گیری از قرآن کریم، سیره ائمه و پیامبر بزرگ اسلام(ص) است.

همایش گرامیداشت شهدای نماز جمعه در هشترود برگزار شد
حجت‌الاسلام واعظی: رهنمودهای رهبری همواره راهگشا و بصیرت‌افزاست

حجت‌الاسلام عبدالحمید واعظی با تاکید بر اینکه طی کردن این مسیر و نجات بشریت از ضلالت و گمراهی به اطاعت‌پذیری از ولی‌فقیه زمان نیاز دارد، اضافه کرد: رهنمودهای رهبری همواره راهگشا و بصیرت‌افزاست.

نماز جمعه سنگر مستحکم کامل‌ترین دین الهی است

امام جمعه هشترود نیز در این همایش گفت: سنگر نماز جمعه یکی از سنگرهای مستحکم آخرین و کامل‌ترین دین الهی است و نشانه‌های متعددی از معنویت و وحدت اسلامی در صفوف منظم آن به چشم می‌خورد.

حجت‌الاسلام «حسن جعفریان» اضافه کرد: تریبون نماز جمعه هشترود محلی برای مطالبه‌گری‌های منصفانه و تبیین رهنمودهای ولایت فقیه به شمار می‌رود و بر همین اساس رهگشاست.

همایش گرامیداشت شهدای نماز جمعه در هشترود برگزار شد
حجت‌الاسلام جعفریان: نماز جمعه پایگاهی برای طرح دیدگاه‌های ولایت است

وی ادامه داد: نماز عبادی سیاسی جمعه سنگر دفاع از ارزش‌های دینی و اخلاقی و همچنین موثرترین منبر برای تقویت بینش سیاسی و توسعه خدمات اجتماعی در نظام جمهوری اسلامی است.

امام جمعه هشترود همچنین نماز جمعه را فرصتی برای اجتماع منظم هفتگی مردم و پایگاهی برای طرح دیدگاه‌های ولایت به عنوان رکن رکین حفظ و پاسداری از حدود جامعه اسلامی دانست.

مدیران باید در نماز جمعه حضور مستمر داشته باشند

«فرید قشلاقی» فرماندار هشترود هم در این همایش حضور مستمر مدیران در نماز جمعه را ضرورت خواند و افزود: نماز جمعه بهترین فرصت برای ارائه خدمت به مردم است.

وی اظهار کرد: با توجه به هجمه‌های دشمنان اسلام و نظام و تخریب و کوچک شمردن اقدامات و دستاوردهای دولت، مدیران باید از این تریبون جهت ارائه عملکرد و دستاوردهای حوزه کاری خود به مردم استفاده کنند.

«قشلاقی» اطلاع‌رسانی اقدامات نظام را آگاهی‌بخش عنوان کرد و افزود: با امیدآفرینی در جامعه، بخش دیگیری از توطئه‌های دشمنان نیز خنثی می‌شود.

فرماندار هشترود این را هم بیان کرد: به همت ستاد نماز جمعه و خادمان این نهاد مقدس امروز شاهد این هستیم که برنامه‌های فرهنگی، میزهای خدمت و خدمات ارزشمندی به نمازگزاران ارائه می‌شود.

به گزارش ایرنا در این آیین از فعالان ستاد نماز جمعه هشترود و خانواده امام جمعه فقید هشترود نیز تجلیل شد.

همایش گرامیداشت شهدای نماز جمعه در هشترود برگزار شد
تجلیل از فعالان ستاد نماز جمعه هشترود / جلیل دین‌محمدی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha