۱۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۴۹
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85554305
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

قطع برق، دلیل کاهش ۹۰ درصدی تولید سیمان در گلستان است
عکس آرشیوی است

گنبدکاووس- ایرنا- مدیرعامل شرکت سیمان پیوند گلستان از کاهش ۹۰ درصدی تولید این واحد صنعتی به سبب محدودیت مصرف برق خبر داد و خاطرنشان کرد: این محدویت انرژی برق سبب شده تا در روزهای اخیر فعالیت کوره پخت این کالای ساختمانی متوقف شود.

حسین چهرگانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حداکثر برق مصرفی خط تولید کارخانه سیمان پیوند گلستان مطابق قرارداد با شرکت توزیع برق استان، ۱۸.۵ مگاوات است که طی ۲ هفته اخیر و با اعمال محدودیت‌های مصرفی برای تامین برق مشترکان خانگی به چهار مگاوات کاهش یافته است.

وی بابیان اینکه چهار مگاوات برق فعلی این واحد تولیدی هم در برخی روزها بطور کامل تامین نمی‌شود، اضافه کرد: این موضوع اثرات مخربی بر تجهیزات شرکت و کاهش تولید کارخانه گذاشته و تامین سیمان مورد نیاز بازار را با مشکل مواجه کرده است.

چهرگانی ادامه داد: باتوجه به نیاز مبرم بازار به این کالای زیربنایی و در زمان اوج ساخت و ساز باید برای جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت سیمان و التهاب شدید بازار، نسبت به رفع محدودیت برق این واحد تولیدی اقدام شود.

قطع برق، دلیل کاهش ۹۰ درصدی تولید سیمان در گلستان است
کارخانه سیمان پیوند گلستان

مدیرعامل شرکت سیمان پیوند گلستان همچنین گفت: در این شرایط هیچ درآمد مازادی برای شرکت‌های تولید کننده سیمان از جمله این شرکت که محصول خود را از طریق بورس کالا عرضه می‌کند، ایجاد نخواهد شد.

وی بابیان اینکه محدودیت‌های تامین برق سبب شده تا تولید این واحد صنعتی بیش از ۹۰ درصد کاهش یابد، افزود: با استمرار این رویه، بطور کامل تولید سیمان متوقف و چالش‌های جدی متوجه این واحد تولیدی خواهد شد.

به گزارش ایرنا، کمبود و گرانی سیمان، معضل همیشگی سال‌های اخیر گلستان در فصل تابستان به شمار می‌رود که دلیل عمده آن نیز قطع برق تنها کارخانه سیمان این استان برای کنترل مصرف این انرژی و در نتیجه کاهش تولید و در کنار آن، بیشتر شدن تقاضا است که منجر به افزایش قیمت سیمان شده و چالش جدی را برای سازندگان عمده و خرد مسکن ایجاد می‌کند.

شرکت سیمان پیوند گلستان فعالیت خود را از سال ۱۳۸۹ با ظرفیت تولید تقریبی سالانه یک میلیون تن آغاز کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha