۱۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۲۲
کد خبر: 85554356
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

مالزی ترور «هنیه» را محکوم کرد

۱۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۲۲
کد خبر: 85554356
مالزی ترور «هنیه» را محکوم کرد

تهران- ایرنا- دولت مالزی ضمن محکومیت ترور «اسماعیل هنیه» و هر اقدام خشونت‌آمیز تروریستی، تحقیق درباره مسئولان و مسببان آن را خواستار شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری مالزیا میل، وزارت امور خارجه مالزی با انتشار بیانیه‌ای خواست که تحقیقات فوری و کاملی در مورد این ترور انجام شود و کسانی که مسئول آن هستند به دست عدالت سپرده شوند.

بر اساس بیانیه این وزارتخانه، مالزی همچنین از همه طرف‌ها می‌خواهد تا زمانی که حقایق مربوط به ترور مشخص می‌شود، خویشتن‌داری نشان دهند.

مالزی اعلام کرد: این حادثه بر نیاز فوری به تنش زدایی تاکید و ضرورت مشارکت همه طرف ها در گفت وگوی سازنده و پیگیری راه حل های مسالمت آمیز را تقویت می کند.

در این بیانیه این وزارتخانه آمده است: مالزی با صراحت تمام اعمال خشونت‌آمیز از جمله ترور هدفمند را محکوم می‌کند و از همه کشورهای صلح‌دوست می‌خواهد که در محکوم کردن چنین اعمالی به مالزی بپیوندند.

بر اساس این گزارش، مالزی به نقش و سهم شهید هنیه در رهایی فلسطین و مردمش از اشغال غیرقانونی اسرائیل احترام می‌گذارد و در همبستگی با مردم فلسطین می ایستد و بر تعهد خود برای حمایت از مبارزه آنها برای عدالت و تعیین سرنوشت تاکید می کند.

رابطه هنیه با مالزی

پس از اقدام تلافی جویانه حماس علیه رژیم اسرائیل در هفتم اکتبر گذشته، انور ابراهیم نخست وزیر مالزی با اسماعیل هنیه تماس تلفنی برقرار کرد و بر حمایت بی دریغ کشورش از مردم فلسطین و تلاش آن برای آزادی تاکید کرد.

همچنین در ماه می (اردیبهشت) انور با هنیه در قطر ملاقات کرد. در این دیدار، نخست وزیر مالزی از حماس خواست تا نظر طرف های مختلف را برای حل و فصل سریع و مسالمت آمیز مناقشه غزه بررسی کند.

وی بر تعهد مالزی برای پایان دادن به حملات به رفح، شهری در جنوب غزه که در محاصره ارتش رژیم اسرائیل است، تاکید کرد.

انور، مالزی را دوست فلسطین توصیف و تاکید کرد که او وظیفه دارد به حل مسالمت آمیز مناقشه چند دهه خاورمیانه کمک کند.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در تهران بر اثر هدف قرار گرفتن محل اقامت آنها به شهادت رسیدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha