۱۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۱۸
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 85554377
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

عمان: ترور هنیه ضربه آشکار به تلاشها برای تحقق صلح در منطقه است

تهران-ایرنا- وزارت خارجه سلطنت عمان در بیانیه ای ترور «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در تهران را به شدت محکوم کرد و آن را ضربه ای آشکار به تلاشها برای تحقق صلح و ثبات در منطقه دانست.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی عمان، در این بیانیه آمده است که ترور رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نقض آشکار قوانین بین‌المللی و انسانی است و ضربه آشکار به تلاش‌ها برای تحقق صلح و ثبات در منطقه به شمار می‌رود.

اقدام کوردلانه و ناجوانمردانه رژیم صهیونیستی در ترور «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) موجی از محکومیت ها را در سطح جهان به همراه داشته است. روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد روز چهارشنبه در اطلاعیه‌ای شماره یک خود اعلام کرد: آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در تهران بر اثر هدف قرار گرفتن محل اقامت آنها به شهادت رسیدند. علت و ابعاد این حادثه در حال بررسی و نتایج آن متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه شماره ۲ خود نیز اعلام کرد: شهید هنیه از جمله شخصیت‌های برجسته حدود ۱۱۰ هیأت خارجی دعوت شده توسط «مجلس محترم شورای اسلامی» برای شرکت در «آیین تحلیف چهاردهمین ریاست جمهوری اسلامی ایران» بودند که طی سالیان اخیر به ویژه پس از عملیات تاریخی «طوفان الاقصی» سفرهای متعددی به کشورمان داشتند.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: این جنایت نشان داد باند تبهکار، قاتل و تروریست صهیونیستی بدون توجه به قواعد و مقررات بین‌المللی برای سرپوش گذاردن بر شکست‌های خفت بار ۹ ماه جنگ در غزه که منجر به قتل و عام ده‌ها هزار زن، مرد و کودک فلسطینی شده است از ارتکاب هیچ اقدام جنایتکارانه‌ای دریغ نمی‌ورزد.

سپاه در بیانیه خود افزود: بی‌تردید این جنایت رژیم صهیونیستی با پاسخ سخت و دردناک جبهه مقتدر و عظیم مقاومت بویژه ایران اسلامی مواجه و برکات مجاهدت‌های «شهید القدس» دکتر اسماعیل هنیه در دفاع از آرمان و حقوق ملت فلسطین یاری‌بخش آنان خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha