۱۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۳۳
کد خبرنگار: 3181
کد خبر: 85554419
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اجرای عمومی «سراب» به یاد شهید هنیه و افتتاح یک نمایش توسط رضا فیاضی

تهران- ایرنا- به‌مناسبت شهادت اسماعیل هنیه، شهید مجاهد فلسطینی و رئیس‌دفتر سیاسی حماس، اجرای چهارشنبه شب تئاتر سراب، به صورت عمومی برگزار می‌شود. افتتاح نمایش «قصه سیبی که پرواز کرد» به نویسندگی و کارگردانی مجتبی مهدی توسط رضا فیاضی دیگر خبر تئاتری امروز است.

به گزارش ایرنا، نمایش «سراب»، امشب چهارشنبه ۱۰ مرداد، به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهید هنیه، در تالار وحدت به صورت عمومی اجرا می‌شود. همچنین پس از اجرای نمایش «سراب» آیین گرامیداشت یاد و خاطره شهید هنیه به همت هنرمندان این نمایش برگزار می‌شود.

اجرای عمومی «سراب» به یاد شهید هنیه و افتتاح یک نمایش توسط رضا فیاضی


این نمایش به نویسندگی سید حسین فدایی حسین، است و در خلاصه داستان این نمایش آمده است:« « نه آن‌که مشک می‌بخشد راستگوست؛ نه آن‌که شمشیر می‌دهد….»

نمایش سراب، بعد از ۲۰ سال با بازی مرجان آقا نوری، مجید امیری، محمدرضا حیدری، کرامت رودساز، کوروش زارعی، سیروس کهوری نژاد، میثم موسویان، داریوش نصیری و رحیم نوروزی به روی صحنه برگشته است.

این نمایش جدیدترین اثر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری با مشارکت بنیاد رودکی است که از ۷ تا ۱۵ مرداد ساعت ۲۰ و پس از آن تا ۲۷ مردادماه هر روز ساعت ۱۸، در تالار وحدت روی صحنه می‌رود.

افتتاح «قصه سیبی که پرواز کرد» با رضا فیاضی

رضا فیاضی بازیگر و کارگردان پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون امروز چهارشنبه ساعت ۱۹:۳۰ در تالار هنر نمایش «قصه سیبی که پرواز کرد» به نویسندگی و کارگردانی مجتبی مهدی را افتتاح می‌کند.

مجتبی مهدی هنرمند عرصه تئاتر کودک و نوجوان است که پس از یک دهه دوباره به صحنه تئاتر بازگشته است.

این نمایش کاری از کانون هنری پاکان است و ولی الله ثقفی، بابک مولانا، راشین رضایی، شیرین دژآگاه، ماهک مهدی، محمد سروش علیشاهی به عنوان بازیگران این نمایش حضور دارند.

نیلوفر زاهدی، مرضیه منظری، زهرا کریمی، یگانه میرزا مهدی، زهرا سرلکی، محبوبه فرامرزی، سعیده بای، روناک علوی، هانا بدیعی، باران نورانی، روژین نبی‌ئی، مهدی بدیعی، سپهر بزرگی، امیرحسین فرزاد، امید جهادی، فرزام

میرزایی، امیرحسین آهنگران، امیریزدان پاکدامن همسرایان این نمایش هستند.

اجرای عمومی «سراب» به یاد شهید هنیه و افتتاح یک نمایش توسط رضا فیاضی

این نمایش درباره درخت سیب خارق‌العاده‌ای است که در خط مرزی دو همسایه رشد می‌کند و روابط دوستانه آن‌ها را به نزاع تبدیل می‌کند. در این نمایش که درون مایه آن صلح و دوستی است از قصه‌هایی چون آدم و حوا، حسن

کچل، پادشاه بی‌فرزند، ملک جمشید، سفید برفی که سیب عنصری تعیین کننده در شکل گیری آن‌هاست، استفاده شده است.

نشست پژوهشی نمایش‌های ایرانی و معاصر بودن

نشست پژوهشیِ نمایش‌های ایرانی و معاصر بودن شنبه ۱۳ مرداد در تماشاخانه‌ی ایران‌شهر برگزار می‌شود.

نشست پژوهشی نمایش ایرانی و معاصر بودن، توسط تماشاخانه‌ی ایران‌شهر و با حضور حسین کیانی، عباس جمالی، حسین جمالی و ناصر حبیبیان روز شنبه ۱۳ مرداد ساعت ۱۸:۳۰ در سالن استاد ناظرزاده‌ی کرمانی برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha