۱۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۱۵
کد خبر: 85554506
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مشکلات ۹ ساله کشتارگاه صنعتی کرمان بررسی شد

۱۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۱۵
کد خبر: 85554506
مشکلات ۹ ساله کشتارگاه صنعتی کرمان بررسی شد

کرمان - ایرنا - استاندار کرمان با اشاره به مشکلات بدهی بانکی، تجهیز، تکمیل و سرمایه در گردش مورد نیاز طرح کشتارگاه صنعتی دام استان گفت: با یکی از مجتمع های صنعتی مذاکره شده که در راستای مسئولیت های اجتماعی، این پروژه به سرانجام برسد و شاهد بهره‌برداری آن پس از سال‌ها معطلی باشیم. 

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، محمد مهدی فداکار روز چهارشنبه در نشست بررسی مشکلات پیش‌ روی اجرای کشتارگاه صنعتی تمام مکانیزه دام کرمان اظهار داشت: الگوی مالی طرح در تیمی کارشناسی، با مسئولان مربوطه و سرمایه‌گذار تعیین خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت تکمیل و راه‌اندازی این مجموعه به منظور تامین گوشت مورد نیاز استان تاکید کرد: ظرفیت بالای این مجموعه امکان پوشش استان‌های همجوار را هم دارد و از سویی مسائلی همچون بهداشت، اشتغالزایی و درآمدزایی مدنظر است.

بر اساس این گزارش، کشتارگاه صنعتی تمام مکانیزه دام کرمان واقع در جاده کرمان _ رفسنجان واقع شده که از سال ۹۴ توسط بخش خصوصی کلنگ‌زنی شده است و ظرفیت ۵۰ هزار راس دام سبک و سنگین را دارد.

با اجرای کامل بخش‌های دیده شده در طرح این کشتارگاه، زنجیره کاملی از عرضه دام تا کشتار، فرآوری پوست و تبدیل ضایعات و غیره را خواهد داشت و اشتغالزایی بالایی هم ایجاد می کند.

به گزارش ایرنا کمبود کشتارگاه به ویژه در جنوب استان از جمله مشکلات کرمان است که با راه اندازی کشتارگاه مکانیزه بزرگ بسیاری از این مسائل حل خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha