۷ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۴۵
کد خبر: 85610416
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دستگاه قضا به موضوع شرایط نامناسب کشتارگاه کرمان ورود کرد
تصویر آرشیوی است

کرمان- ایرنا- معاون حقوق عامه دادستانی کرمان با اشاره به وضعیت نامناسب کشتارگاه این شهر از لحاظ زیست محیطی و بهداشتی، گفت:‌ با توجه به بازدیدهای مکرر و برگزاری جلسات ساماندهی کشتارگاه دام و حتی بازدید از آن، متاسفانه اقدامی برای بهبود وضعیت این کشتارگاه انجام نگرفته و موضوع به طور جدی در دستور کار قضایی قرار گرفت.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کرمان، محمدضیاءالدینی روز شنبه در نشست بررسی و رفع نواقص و مشکلات کشتارگاه صنعتی تمام مکانیزه دام کرمان برای ساماندهی کشتارگاه این شهر ضرب الاجل تعیین کرد و از مسئولان ذی‌ربط خواست هرچه سریعتر نسبت به رفع مشکلات و نواقص موجود اقدام کنند.

وی ادامه داد: با توجه به شکایت محیط زیست مبنی بر اجرا نشدن فاضلاب و اقدامات قضایی در این خصوص و از سویی عدم واگذاری زمین برای اجرای طرح فاضلاب از سوی مدیریت امور اراضی و منابع طبیعی به مدیریت کشتارگاه برای اجرای فاضلاب که خارج از اختیار و اراده مدیر کشتارگاه بوده، مقرر شد مشاور کشتارگاه به معاونت محیط زیست استان مراجعه و با ارشادات و همکاری محیط زیست، برنامه زمان‌بندی تا زمان اجرای طرح فاضلاب در خصوص پساب موجود در محل کشتارگاه به این دادستانی ارائه کنند.

معاون حقوق عامه دادستانی کرمان اظهارداشت: ‌با توجه به اهمیت سلامت شهروندان و عرضه بهداشتی گوشت، در راستای صیانت از حقوق عامه مقرر شد رفع نواقص کشتارگاه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ذبح شرعی در مهلت تعیین شده در دستور کار قرار گیرد و با توجه به ارتباط با سلامت بهداشتی مردم مقرر شد مدیریت امور اراضی ، استانداری کرمان ‌و منابع طبیعی استان از اختصاص زمین به طرح‌هایی مانند کوره آجرپزی که لازمه آن حضور اتباع در محدوده مربوط به کشتارگاه خودداری کنند و در واگذاری اراضی محدوده کشتارگاه ملاحظات امنیتی و سلامتی شهروندان مدنظر قرار گیرد.

وی گفت: هماهنگی بین سازمانی به ویژه مشارکت شهرداری ، اداره دامپزشکی، آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی در رفع این معضل لازم و ضروری بوده و دستگاه قضایی با توجه به اهمیت موضوع و اولویت سلامت شهروندان و آحاد جامعه تلاش خواهد کرد ضمن ایجاد انسجام با ارائه راهکارهای قانونی بهبود شرایط فعلی را رقم زده و مقدمات تامین سلامت شهروندان را فراهم کند.

دادگاه های صلح در ۱۰ شهرستان کرمان

براساس گزارش دیگر ایرنا، معاون قضایی،برنامه ریزی و فناوری اطلاعات دادگستری استان کرمان از راه اندازی دادگاه صلح در ۱۰ شهرستان در استان کرمان خبر داد.

حسن سلطانی نژاد روز شنبه در شورای برنامه ریزی (معاونان) دادگستری استان کرمان با موضوع بررسی آخرین وضعیت راه اندازی دادگاه های صلح در استان کرمان اظهار داشت: به زودی نیز در هفت شهرستان دیگر استان دادگاه های صلح راه اندازی خواهد شد.

این مقام قضایی اعلام کرد: در هر حوزه قضایی به تناسب تعداد پرونده های وارده حداقل یک شعبه دادگاه صلح راه اندازی می شود و در حوزه های قضایی که پرونده ها زیاد باشد ۲ تا سه شعبه به دادگاه های صلح اختصاص خواهد یافت.

سلطانی نژاد خاطرنشان کرد: مقدمات راه اندازی دادگاه های صلح در کرمان انجام شده و ۲ مجتمع قضایی به صورت اختصاصی در شروع کار به دادگاه های صلح اختصاص خواهند یافت.

وی با بیان اینکه پس از راه اندازی دادگاه های صلح، شوراهای حل اختلاف منحل نخواهند شد، گفت: شوراهای حل اختلاف صلح و سازشی با قوت به کار خود ادامه خواهند داد.

معاون قضایی دادگستری کرمان تصریح کرد: در شهرستان های سیرجان و رفسنجان به دلیل حجم بالای پرونده ها مجتمع قضایی ویژه دادگاه های صلح راه اندازی خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha