راه‌اندازی ۴۰ آموزشگاه جوار کارگاهی در آذربایجان‌شرقی

مراغه- ایرنا- مدیرکل فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: همزمان با هفته مهارت ۴۰ آموزشگاه جوار کارگاهی در سطح استان به بهره‌برداری راه‌اندازی شد.

به گزارش ایرنا «علی مشایخی» روز چهارشنبه در حاشیه آئین افتتاح آموزشگاه‌های جوار کارگاهی مراغه گفت: این کارگاه‌ها همزمان با ۲۰۰ آموزشگاه جوار کارگاهی در سطح کشور و با هدف ارتفای مهارت و آموزش کارکنان و کارگران در جوار واحدهای تولیدی راه‌اندازی شده است.

به گفته وی سال گذشته در مراکز جوار کارگاهی استان ۳۰۰ هزار نفر ساعت آموزش ثبت شد که این تعداد امسال به ۵۰۰ هزار نفر ساعت افزایش می‌یابد.

وی اضافه کرد: مراکز آموزش جوار کارگاهی به‌ منظور گسترش آموزش‌های فنی و‎‌ حرفه‌ای و تأمین نیروی کار ماهر مورد نیاز صنایع، تأسیس و راه‌اندازی می‌شود.

«مشایخی» وجود کارگاه‌های آموزشی مجهز را یکی از ظرفیت‌های مهم فنی و حرفه‌ای استان در ارائه آموزش‌های مهارتی به شهروندان عنوان کرد و افزود: بخشی از بیکاری جامعه می‌تواند با ارائه همین خدمات مهارتی موجود رفع شود.

افتتاح سه آموزشگاه جوار کارگاهی مراغه

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای مراغه نیز به افتتاح سه مرکز جوار کارگاهی مراغه اشاره کرد و گفت: پیش از این ۲ آموزشگاه جوار کارگاهی نیز در مراغه فعال بود و اکنون تعداد آنها به پنج آموزشگاه رسید.

«رحمان زلفی» با بیان اینکه در مراکز فنی و حرفه‌ای و آموزشگاه‌های آزاد این شهرستان حدود ۲ هزار نفر در حال آموزش هستند، افزود: ۵۷ مرکز آموزش فنی حرفه‌ای خصوصی و ۲ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای نیز در مراغه فعالیت دارد.

به گزارش ایرنا در این آیین که همزمان با هفته ملی مهارت برگزار شد، سه مرکز جوار کارگاهی در واحدهای تولیدی مراغه آغاز به کار کرد.

گفتنی است روز ششم مردادماه در تقویم کشورمان «روز ملی کارآفرینی و آموزش‌‏های فنی‌وحرفه‌‏ای» نام دارد و هفته مصادف با آن نیز «هفته ملی مهارت» خوانده می‌شود تا فرهنگ مهارت‌‏آموزی بیش از پیش ترویج شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha