۱۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۳۹
کد خبرنگار: 1357
کد خبر: 85554717
T T
۸ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

هراس از عواقب ترور هنیه؛ مقامات پیشین موساد این ترور را «دیوانگی» دانستند

تهران-ایرنا- هراس از تبعات ترور رئیس دفتر سیاسی حماس بر سرزمین‌های اشغالی سایه افکنده و مقامات پیشین سازمان جاسوسی خارجی رژیم صهیونیستی، این ترور را «دیوانگی» اعلام‌کردند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری فلسطینی سما، ژنرال «امیرام لوین» معاون سابق سازمان جاسوسی خارجی رژیم صهیونیستی(موساد) طی پیامی در شبکه «ایکس» (توییتر سابق)، از ترور «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت فلسطین(حماس) انتقاد کرد.

وی، ترور هنیه را دیوانگی دانست و گفت مقامات امنیتی باید با چنین اقداماتی، قاطعانه مخالفت می کردند.

«دیوید میدان» از مقامات پیشین موساد نیز گفت: ترور هنیه موجب تحقق زودتر توافق آتش بس و عقب‌نشینی «یحیی سنوار» رهبر حماس در غزه نخواهد شد.

براساس این گزارش، ارتش رژیم صهیونیستی که نگران افزایش تنش هاست، اقدام به ایجاد پناهگاه های سیار در منطقه «طبریه» در شمال سرزمین های اشغالی و مرز لبنان کرده است.

در پی تشدید تنش ها و احتمال حمله تلافی جویانه محور مقاومت، شهردار منطقه «ریشون لزیون» حومه تل آویو نیز اعلام کرد که همه تجمع ها در این شهر تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

به گزارش ایرنا، هراس از تبعات ترور رهبر فقید حماس، مقامات رژیم صهیونیستی را سردرگم کرده است، به طوری که یک مقام نظامی این رژیم، نقش تل‌آویو در این ترور را تکذیب‌ کرد.

یک مقام نظامی رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با رسانه روسی «ریانووستی» اعلام کرد که اسرائیل مسئولیت ترور «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس را نمی پذیرد.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد روز چهارشنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در تهران بر اثر هدف قرار گرفتن محل اقامت آنها به شهادت رسیدند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه شماره ۲ خود نیز اعلام کرد: این جنایت نشان داد باند تبهکار، قاتل و تروریست صهیونیستی بدون توجه به قواعد و مقررات بین‌المللی برای سرپوش گذاردن بر شکست‌های خفت بار ۹ ماه جنگ در غزه که منجر به قتل و عام ده‌ها هزار زن، مرد و کودک فلسطینی شده است از ارتکاب هیچ اقدام جنایتکارانه‌ای دریغ نمی‌ورزد.

سپاه در بیانیه خود افزود: بی‌تردید این جنایت رژیم صهیونیستی با پاسخ سخت و دردناک جبهه مقتدر و عظیم مقاومت بویژه ایران اسلامی مواجه و برکات مجاهدت‌های «شهید القدس» دکتر اسماعیل هنیه در دفاع از آرمان و حقوق ملت فلسطین یاری‌بخش آنان خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha