۱۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۴۲
کد خبرنگار: 2218
کد خبر: 85554723
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پوستر سوگواره "رایت سرخ" رونمایی شد

۱۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۴۲
کد خبر: 85554723
پوستر سوگواره "رایت سرخ" رونمایی شد

اهواز - ایرنا - پوستر سومین سوگواره منطقه‌ای تعزیه خوانی "رأیت سرخ" روز چهارشنبه با حضور جمعی از هنرمندان آیینی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان رونمایی شد.

مسئول دفتر تعزیه استان خوزستان در حاشیه رونمایی از پوستر این سوگواره در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سومین دوره این سوگواره در دهه اول صفر با حضور منتخبان شبیه خوانی و دیگر هنرمندان در شهرستان بهبهان برگزار می‌شود.

به گفته میثم خندانی، قیام عاشورا، وقایع تاریخی مربوط به محرم سال ۶۱ هجری، فرهنگ عاشورا، شخصیت امام حسین(ع) و یاران باوفایش و به تصویر کشیدن مظلومیت آل الله از موضوعات سومین سوگواره منطقه‌ای "رأیت سرخ" است.

پوستر سوگواره "رایت سرخ" رونمایی شد

وی توضیح داد: این دوره از سوگواره در قالب شبیه‌خوانی، نقالی، پرده خوانی، سرود و نماهنگ، شعر، هنرهای تجسمی و گرافیک در حال پذیرش آثار است و شرکت‌ کنندگان مهلت دارند تا ۱۳ مرداد ماه آثار خود را به سوگواره ارسال کنند.

مسئول دفتر تعزیه استان خوزستان با بیان اینکه آثار راه‌یافته از ۱۸ تا ۲۶ مرداد ماه جاری در شهرستان بهبهان به نمایش گذاشته می‌شوند افزود: در دومین دوره این سوگواره که ۲ سال پیش برگزار شد تنها بخش تعزیه وجود داشت اما امسال بخش‌های مختلفی به آن افزوده شده است که همین امر موجب استقبال از سوگواره شده است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته حدود ۲۰ اثر به سوگواره رسید بیان کرد: با وجود مدت زمان باقی مانده برای ارسال آثار تاکنون ۴۰ اثر به سومین دوره سوگواره رسیده است که نسبت به سال گذشته رشد و استقبال خوبی را نشان می‌دهد.

خندانی به تفاوت‌های شاخص این دوره از سوگواره با دوره‌های قبلی نیز اشاره کرد و گفت: در دوره‌های قبلی گروه‌های هنری - آیینی تنها در بخش شبیه‌خوانی و تعزیه شرکت ‌می‌کردند که امسال بخش‌های متنوع دیگری به آن افزوده شده است.

وی ادامه داد: همچنین در دوره‌های قبلی محوریت اجرا به صورت گروهی مد نظر بود در حالی که امسال به دنبال پرورش فردی بازیگران و اجرا کننده نقش‌ها هستیم.

به گزارش ایرنا دومین دوره این سوگواره ۱۷شهریور ماه ۱۴۰۱ در شهرستان بهبهان به اجرا درآمد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha