۱۰ مرداد ۱۴۰۳، ۲۱:۴۸
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 85554959
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران: کشتار خبرنگاران در غزه تا کی باید ادامه داشته باشد؟

تهران-ایرنا-فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران چهارشنبه شب در پی شهادت اسماعیل الغول و رامی الریفی دو خبرنگار فلسطینی در حمله ی رژیم صهیونیستی باانشتار بیاینهای اعلام کرد که قتل و کشتار خبرنگاران در غزه تا کی باید ادامه داشته باشد؟

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های فلسطینی، این فدراسیون خواستار توقف فوری جنایات رژیم صهیونیستی علیه خبرنگاران و اصحاب رسانه در غزه شد.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران بیان کرد که هر چه دادگاه کیفری بین‌المللی زودتر درباره قتل خبرنگاران تحقیق کند، بهتر است.

همچنین باشگاه مطبوعات در واشنگتن نیز تاکید کرد که اسماعیل الغول تقریباً هر روز در شبکه الجزیره بود و مکان و هویت رسانه‌ای او مشخص بود.

این مرکز اشاره کرد که اسماعیل الغول در هنگام بمباران جلیقه و کلاه خبرنگاری با آرم مطبوعاتی به تن داشت.

باشگاه مطبوعات واشنگتن عنوان کرد که اسماعیل الغول و رامی الریفی در شرایط بسیار سختی تلاش کردند تا اخبار مهم را به جهان برسانند و با وجود کمبود آب و غذا فعالیت می کردند و برای ادامه پوشش با خطرات زیادی روبرو بودند.

این بیانیه ساعاتی پس از آن روی می دهد که منابع خبری از شهادت ۲ خبرنگار در بمباران منطقه مجاور منزل «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس خبر دادند.

به گزارش ایرنا، «اسماعیل الغول» خبرنگار این شبکه در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به خیابان عایدیه در غرب شهر غزه به شهادت رسید.

بر اساس این گزارش، در این حمله گروهی از خبرنگاران در مجاورت منزل هنیه در اردوگاه الشاطی غزه هدف قرار گرفتند.

به همراه الغول، عکاس شبکه الجزیره به نام «رامی الریفی» نیز در حمله به گروهی از خبرنگاران در خیابان عایدیه به شهادت رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha