۱۱ مرداد ۱۴۰۳، ۷:۵۸
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85555137
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مجتمع آموزش عالی اسفراین خراسان‌شمالی هفت رشته جدید دایر کرد

بجنورد-ایرنا- رییس مجتمع آموزش عالی فنی و مهندسی اسفراین از صدور مجوز پذیرش دانشجو در هفت رشته جدید از سوی شورای گسترش و برنامه‌ریزی آموزش عالی خبر داد.

محمد حاتمی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: رشته های جدید برای پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد شامل مهندسی مکانیک (گرایش سیستم‌های انرژی)، مهندسی مواد (گرایش شناسایی و انتخاب مواد)، مهندسی شیمی (گرایش‌های سیستم‌های انرژی) و مهندسی برق (گرایش سیستم‌های انرژی) است.

وی افزود: رشته های جدید برای مقطع کارشناسی پیوسته نیز شامل مهندسی انرژی، مهندسی ساخت و تولید و مهندسی ایمنی و بازرسی فنی در صنایع نفت و گاز است.

حاتمی با بیان اینکه این مجتمع آموزشی یکهزار و ۶۰۰ دانشجو با ۷۰ هیات علمی دارد، گفت: اکنون ۹ گروه آموزشی در قالب سه دانشکده در مجتمع آموزش عالی فنی و مهندسی اسفراین فعال هستند.

وی با اشاره به بهره برداری از مجموعه آزمایشگاه های پژوهشی در این مجتمع آموزشی، بیان کرد: ساخت این مجموعه آزمایشگاهی در سال ۱۴۰۰ کلید خورد و با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال تکمیل شد.

رییس مجتمع آموزش عالی فنی و مهندسی اسفراین افزود: این مجموعه آزمایشگاهی در سوله ای به مساحت ۵۴۰ مترمربع ساخته شده و شامل ۹ آزمایشگاه، یک اتاق مخازن تحت فشار، اتاق سرپرستی و انبار مواد اولیه است.

حاتمی خاطرنشان کرد: هدف از تاسیس این آزمایشگاه، ایجاد زیرساخت لازم برای توسعه دامنه تحقیقاتی مجتمع آموزش عالی اسفراین در حوزه های مختلف مهندسی است.

وی یادآور شد: همچنین مرکز هدایت شغلی و کاریابی تخصصی اسفراین با اقدامات واحد کارآفرینی و ارتباط با صنعت این مجتمع آموزشی و با اخذ اعتبارات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای توسعه فعالیت های مرتبط با مهارت افزایی و اشتغال دانشجویان راه اندازی شد.

اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد قرار دارد و شهرستان صنعتی خراسان شمالی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha